§1
Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin określa zasady
składania zamówień i świadczenia usług w serwisie internetowym
FLOTOMAT dostępnym poprzez stronę
Internetową https://app.flotomat.pl/. Wszystkie, przedstawione poniżej zapisy, stanowią
całość porozumienia między Klientem a Usługodawcą i zastępują wszelkie, wcześniejsze lub
obecnie istniejące, ustne lub pisemne, komunikaty, oferty i oświadczenia w odniesieniu do
Usługi. Jeżeli jakikolwiek z poniższych zapisów zostanie uznany za nieskuteczny, nieważny,
niewykonalny lub niezgodny z prawem, pozostałe postanowienia pozostaną w pełni obowiązujące
i skuteczne.
- Usługodawcą jest Autopay Mobility sp.
z o.o. z siedzibą w Sopocie (81-718), ul. Powstańców Warszawy 6, wpisana do rejestru
przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk – Północ
w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000794787,
NIP 5272898696, o kapitale zakładowym w wysokości 19 296 050 zł, posiadająca status dużego
przedsiębiorcy w rozumieniu ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym
opóźnieniom w transakcjach handlowych.
- Pojęcia użyte w regulaminie
oznaczają:
- Klient —
osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą,
posiadającą zdolność prawną i wykonująca działalność gospodarczą, legitymującą się
odpowiednim wpisem aktywnej działalności gospodarczej w Centralnym Rejestrze i
Informacji o Działalności Gospodarczej lub Krajowym Rejestrze Sądowym, która
dokonuje lub zamierza dokonać zawarcia umowy dotyczącej Usług za pomocą narzędzi
dostępnych w Serwisie. Klientem w rozumieniu niniejszego Regulaminu jest
Przedsiębiorca.
- Konsument —
Konsumentem, w rozumieniu niniejszego Regulaminu, są Przedsiębiorcy prowadzący
jednoosobową działalność gospodarczą, zawierający umowy niemające charakteru
zawodowego wynikającego z przedmiotu wykonywanych przez nich działalności.
Konsumentem w rozumieniu niniejszego Regulaminu może być wyłącznie Klient mający
miejsce zamieszkania na terenie Unii Europejskiej.
- Konto Klienta — indywidualne konto Klienta w Serwisie, zawierające
indywidualne dane Klienta oraz umożliwiające korzystanie z Usług świadczonych
poprzez Serwis, zawieranie umów dotyczących Winiet oraz zarządzanie nimi. Usługa
Konta Klienta jest niezbywalna.
- Usługa —
pełen zakres usług świadczonych elektronicznie przez Usługodawcę na rzecz Klientów w
zakresie określonym w Regulaminie. Istotę usługi stanowi umożliwienie dostępu
poprzez sieć Internet do Serwisu, zakupu w imieniu i na rzecz Klienta przez
Usługodawcę, oznaczonych indywidualnie winiet, w krajach objętych Usługą oraz
zarządzanie nimi.
- Usługi Dodatkowe — zakres usług dodatkowych świadczonych elektronicznie
przez Usługodawcę lub jego Partnerów na rzecz Usługodawcy, lub jego Klientów, w
zakresie określonym w niniejszym Regulaminie i/lub na stronie www Usługodawcy, lub
jego Partnera.
- Winieta —
dowód opłaty uprawniający do poruszania się po wybranych drogach w wybranych krajach
Unii Europejskiej.
- Flotomat —
aplikacja do zarządzania Winietami dla Firm, udostępniana przez Usługodawcę w
Serwisie znajdującym się pod adresem https://app.flotomat.pl/.
- Kraje objęte Usługą wykupu Winiet — Republika Czeska, Republika Słowacka, Republika Słowenii,
Republika Bułgarii, Republika Węgier, Rumunia, Szwajcaria.
- Usługodawca —
podmiot świadczący Usługi na podstawie niniejszego Regulaminu.
- Partner Usługodawcy — podmiot zewnętrzny, współpracujący z Usługodawcą w celu
dostarczenia dodatkowych usług, produktów, korzyści Klientom Usługodawcy.
- Serwis —
serwis Internetowy utrzymywany w domenie https://app.flotomat.pl/, za pomocą którego
Usługodawca udostępnia Klientom aplikację Flotomat.
- Regulamin —
niniejszy dokument wraz ze wszystkimi załącznikami.
- Szczegółowe informacje o Winietach i
Usługach znajdują się w aplikacji https://app.flotomat.pl/, jak również udostępniane są w
drodze wiadomości e-mail pod adresem e-mailowym Usługodawcy.
- Klient może kontaktować się z
Usługodawcą drogą pocztową oraz drogą elektroniczną na poniżej wskazane adresy:
kontakt@autopay.pl, Autopay Mobility sp. z o.o., ul. Powstańców Warszawy 6, 81-718
Sopot.
- Zamówienia w serwisie można składać
przez całą dobę, usługa jest realizowana w godzinach o 7:00 do 23:30.
- Konsultanci Usługodawcy dostępni
są:
- od pon-pt w godz. od
7:00-22:00
- od sb-nd, w godz.
8:00-16:00.
- Kraje Objęte Usługą zastrzegają, iż
kopiowanie, udostępnianie lub odsprzedaż Winiety osobom trzecim jest zabroniona. Nie jest
możliwe dokonanie cesji umowy dot. Winiet.
- Korzystając z serwisu
https://app.flotomat.pl/ Klient zawiera z Usługodawcą odpłatną umowę zlecenia w imieniu i na
rzecz Klienta wykupu Winiety za pomocą Serwisu, na mocy której Klient zleca Usługodawcy
zakup indywidualnie oznaczonej w formularzu zamówienia Winiety w jego imieniu i na jego
rzecz. Skorzystanie z Usługi oznacza udzielenie przez Klienta Usługodawcy pełnomocnictwa
szczególnego do zawarcia w jego imieniu i na jego rzecz umowy nabycia oznaczonej
indywidualnie winiety na warunkach wskazanych w Formularzu Zamówienia. Pełnomocnictwo wygasa
z chwilą realizacji zamówienia. Klient zobowiązany jest do zapoznania się z regulacjami
dotyczącymi Winiet obowiązującymi w danym państwie, którego Winieta dotyczy i jest wyłącznie
odpowiedzialny za spełnianie wymogów związanych z korzystaniem z Winiety oraz za
przestrzeganie przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
- Usługodawca dokonuje zakupu Winiety o
parametrach wskazanych przez Klienta. Usługodawca nie dokonuje weryfikacji poprawności
przekazanych przez Klienta parametrów i nie ponosi odpowiedzialności za błędy parametrów
wskazanych przez Klienta.
- Szczegółowe zasady nabywania Winiet
austriackich zawarte są w Regulaminie Sprzedaży Produktów ASFINAG dostępnym do pobrania w
Serwisie.
§ 2
Warunki korzystania z usług elektronicznych | Funkcjonalności
Serwisu
- Usługodawca świadczy na rzecz Klientów
usługi elektroniczne na podstawie umów zawieranych na odległość pomiędzy Klientem a
Usługodawcą. W ramach świadczonych usług elektronicznych Usługodawca świadczy na rzecz
Klientów usługi cyfrowe i towary cyfrowe. Istotę usługi stanowi umożliwienie dostępu poprzez
sieć Internet do Serwisu oraz wykup, w imieniu i na rzecz Klienta przez Usługodawcę,
oznaczonych indywidualnie winiet w krajach objętych Usługą oraz zarządzanie nimi. Poprzez
Serwis Usługodawca świadczy między innymi następujące rodzaje Usług:
- Dostęp do materiałów opublikowanych w Serwisie
— dostęp do ofert dotyczących Winiet
świadczonych przez Usługodawcę;
- Moja Flota - Pojazdy — funkcjonalność, która umożliwia Klientowi wybór i zakup
odpowiednich Winiet dla konkretnego pojazdu na podstawie wcześniej wprowadzonych
przez Klienta parametrów pojazdu.
- Moja Flota - Ustawienia — funkcjonalność umożliwiająca Klientowi dodanie do
aplikacji pojazdów wraz z ich parametrami, w celu późniejszego dokonania zakupu
Winiety.
- Zamówienia —
funkcjonalność, która umożliwia Klientowi przeglądanie historii złożonych zamówień,
wraz z datą ich utworzenia, wartością oraz statusem realizacji.
- Winiety —
funkcjonalność, która umożliwia Klientowi przeglądanie typów zakupionych Winiet,
wraz z możliwością weryfikacji numeru rejestracyjnego pojazdu, dla którego zostały
zakupione, datą obowiązywania oraz możliwością pobrania określonej Winiety w
formacie pdf.
- Faktury — funkcjonalność, która umożliwia Klientowi przeglądanie
faktur dla zakupionych Winiet oraz możliwością pobrania określonej faktury w
formacie pdf.
- Płatność online — funkcjonalność, która umożliwia Klientowi dokonanie
płatności internetowej za zakupione usługi.
- Usługodawca pobiera opłaty za
świadczenie Usług wykupu Winiet w imieniu i na rzecz Klientów.
- By móc korzystać z Serwisu, w tym założyć Konto Klienta oraz złożyć
zamówienie poprzez Serwis Klient musi spełnić następujące wymagania techniczne:
- posiadać komputer, laptop lub
inne urządzenie z dostępem do Internetu,
- posiadać dostęp do poczty
elektronicznej,
- korzystać z przeglądarki
Internetowej (w najnowszych wersjach),
- korzystać z minimalnej
rozdzielczości ekranu 1024x768, a w przypadku urządzeń mobilnych - 360 x 768
- włączyć w przeglądarce
możliwość zapisu plików cookies.
- Usługodawca świadczy Usługi zgodnie z
opisaną w Regulaminie interoperacyjnością, kompatybilnością i funkcjonalnością rozumianą
jako:
- funkcjonalność — zdolność
treści cyfrowej, usługi cyfrowej lub towaru do pełnienia swoich funkcji z
uwzględnieniem ich przeznaczenia, pojęcie funkcjonalności odnosi się do możliwych
sposobów wykorzystania treści cyfrowych lub usługi cyfrowej,
- kompatybilność —
współdziałanie treści cyfrowej, usługi cyfrowej lub towaru ze sprzętem komputerowym,
lub oprogramowaniem, które są zazwyczaj używane do korzystania z treści cyfrowej,
usługi cyfrowej, lub towaru tego samego rodzaju, bez konieczności ich
przekształcania,
- interoperacyjność — zdolność
treści cyfrowej, usługi cyfrowej lub towaru do współdziałania ze sprzętem
komputerowym, lub oprogramowaniem innymi niż te zazwyczaj używane do korzystania z
treści cyfrowej, usługi cyfrowej lub towaru tego samego rodzaju, pojęcie
interoperacyjności odnosi się do tego, czy i w jakim zakresie treści cyfrowe lub
usługa cyfrowa mogą współdziałać ze sprzętem komputerowym, lub oprogramowaniem innym
niż sprzęt komputerowy, lub oprogramowanie, z którymi treści cyfrowe lub usługi
cyfrowe tego samego rodzaju są zazwyczaj używane.
- Aby skorzystać z Serwisu Klienci muszą
zarejestrować indywidualne Konta Klienta w Serwisie. Konta indywidualne umożliwiają Klientom
korzystanie z usług świadczonych przez Serwis, w tym zakup Winiet i zarządzanie nimi.
Zawarcie umowy o świadczenie Usługi Konta Klienta jest nieodpłatne. Rejestracji w Serwisie
dokonuje się poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego, w którym należy podać
następujące dane: NIP firmy, adres e-mail, Imię, Numer telefonu oraz utworzyć hasło, za
pomocą którego Klient będzie logował się do Serwisu. Zawarcie umowy o świadczenie Usługi
Konta Klienta następuje z momentem dokonania pełnego i prawidłowego zarejestrowania w
Serwisie, w tym potwierdzenia rejestracji Konta Klienta poprzez kliknięcie w link przesłany
w wiadomości e-mail na adres wskazany przez Klienta, oraz dodatkowo z momentem pozytywnej
weryfikacji przekazanych danych, dokonanej przez Usługodawcę. Umowa o świadczenie Usługi
Konta Klienta zostaje zawarta na czas nieokreślony i jest niezbywalna. Nie jest dozwolone
podawanie danych nieprawdziwych oraz zakładanie Konta Klienta za pomocą automatu.
- W terminie 14 dni od zawarcia umowy o świadczenie Usługi Konta Klienta
Klient może od wyżej wymienionej umowy odstąpić bez podania przyczyny. Wzór formularza o
odstąpieniu od umowy, z którego Klient może skorzystać, stanowi załącznik do niniejszego
Regulaminu.
§3
Zobowiązania Stron
- Wszelkie działania podejmowane przez
Klientów powinny być zgodne z obowiązującymi przepisami prawa i dobrymi obyczajami.
- Każdy Klient zobowiązuje się
do:
- używania udostępnionych
funkcjonalności i zasobów Serwisu zgodnie z celem Serwisu,
- przestrzegania zasad prawa i
dobrych obyczajów,
- poszanowania praw i dóbr
osobistych innych Klientów, Usługodawcy i Partnerów z nim współpracujących,
- niedziałania na szkodę innych
Klientów, Usługodawcy i jego Partnerów, Serwisu i osób trzecich.
- Usługodawca zobowiązuje się do
podjęcia wszelkich działań mających na celu zapewnienie prawidłowego, bezpiecznego, ciągłego
i wolnego od błędów dostępu do Serwisu.
- Usługodawca nie ponosi
odpowiedzialności za:
- działania podejmowane przez
Klientów,
- niespełnienie specyficznych
wymagań Klienta, innych niż wynikające z ogólnego założenia Serwisu lub umowy dotyczącej
zakupu Winiety.
- Usługodawca nie ponosi
odpowiedzialności za szkody powstałe w wyniku działań osób trzecich, które uzyskały dostęp
do Serwisu przy użyciu prawidłowych danych logowania Klienta (loginu i hasła) pozyskanych w
sposób niedozwolony lub nieuprawniony.
- Usługodawca nie ponosi
odpowiedzialności za szkody i wszelkie inne skutki wywołane ujawnieniem przez Klienta osobie
trzeciej swojego hasła lub loginu.
- Usługodawca nie ponosi
odpowiedzialności za wszelkie zakłócenia działania Serwisu spowodowane problemami
technicznymi w sprzęcie komputerowym oraz oprogramowaniem, z którego korzysta Klient, a
także awarią sieci Internet, siłą wyższą lub niedozwoloną ingerencją osób trzecich, które
uniemożliwiają Klientowi korzystanie z Serwisu.
- W przypadku zawiadomienia o dostępie
do Serwisu osoby nieuprawnionej Usługodawca podejmie natychmiastowe kroki w celu
zabezpieczenia zgromadzonych danych.
- Usługodawca przeprowadzać będzie
regularne tworzenie kopii zapasowych danych umieszczonych w Serwisie, w celu
zminimalizowania ryzyka utraty danych poprzez działanie osób nieuprawnionych lub błędy
techniczne w funkcjonowaniu.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do
ingerencji w Konto Klienta w celu usunięcia nieprawidłowości w funkcjonowaniu Serwisu,
zakłóceń w funkcjonowaniu Konta bądź w celu dokonania ulepszeń i rozszerzenia zakresu
Serwisu.
- Usługodawca ma prawo do dokonywania
zmian w Serwisie, w związku z prowadzonymi pracami nad ulepszaniem i modernizacją Serwisu. W
szczególności Usługodawca ma prawo do zmiany funkcjonalności Serwisu bez konieczności
otrzymania zgody i powiadamiania o tym Klienta Serwisu. Chwilowe zakłócenie działania
Serwisu w związku z wprowadzanymi zmianami nie stanowią naruszenia niniejszego Regulaminu
ani podstawy do składania roszczeń reklamacyjnych przez Klienta Serwisu.
- Całkowicie zabronione jest i stanowi
naruszenie Regulaminu, zamieszczanie w Serwisie treści zawierających zapisy i materiały
sprzeczne z prawem lub dobrymi obyczajami, a w szczególności treści pornograficznych,
wulgarnych, zniesławiających, obrażających uczucia religijne, wzywających do nienawiści
rasowej, etnicznej, wyznaniowej, propagujących naruszenie praw autorskich, piractwo
komputerowe, upowszechniających techniki łamania danych, wirusy oraz wszelkich innych,
podobnych w treści i działaniu materiałów.
- Konto Klienta, który nagminnie
zamieszcza lub przekazuje treści niezgodne z prawem, niezgodne z niniejszym Regulaminem bądź
treści naruszające dobra osobiste innych osób może zostać zablokowane lub usunięte przez
Usługodawcę.
§4
Zawieranie umów dot. zakupu Winiet w Serwisie
- Umowa zlecenia dotycząca zakupu w
imieniu i na rzecz Klienta Winiety zawierana jest pomiędzy Usługodawcą a Klientem.
- Usługodawca zakupuje indywidualnie
oznaczone Winiety w imieniu i na rzecz Klienta, zgodnie z wytycznymi zawartymi w Formularzu
Zamówienia, za wynagrodzeniem.
- Składając zamówienie, Klient udziela
Usługodawcy pełnomocnictwa szczególnego do zawarcia w jego imieniu i na jego rzecz umowy
nabycia oznaczonej indywidualnie winiety na warunkach wskazanych w Formularzu Zamówienia.
Pełnomocnictwo wygasa z chwilą realizacji zamówienia.
- Usługodawca nie ponosi
odpowiedzialności za błędy lub brak funkcjonowania systemu danego kraju do sprzedaży winiet.
W takim przypadku niezwłocznie poinformuje Klienta o niezawinionej przez niego niemożliwości
nabycia winiet.
- Cena wykupienia winiety w sklepie
https://app.flotomat.pl/ jest ceną brutto i zawiera:
- dla Winiet wykupionych dla kraju Republika Czeska,
Republika Słowacka, Republika Słowenii, Republika Bułgarii, Republika Węgier, Rumunia,
Szwajcaria - wszystkie opłaty, takie jak
oficjalny koszt winiety, koszty przewalutowania, koszty płatności internetowej, prowizję
za usługę wykupienia winiety w imieniu i na rzecz Klienta, podatek VAT od usługi
wykupienia winiety w imieniu Klienta, ewentualnie koszt dostarczenia winiety do Klienta.
Klient zobowiązany jest do pokrycia wszystkich opisanych składowych ceny zrealizowania
Usługi.
- Usługodawca pobiera wynagrodzenie za
usługę wykupienia winiety w imieniu i na rzecz Klienta realizowaną dla krajów: Republika
Czeska, Republika Słowacka, Republika Słowenii, Republika Bułgarii, Republika Węgier,
Rumunia, Szwajcaria, która stanowi różnicę między stałą ceną w PLN podaną w Serwisie na
etapie podsumowania zamówienia a oficjalną ceną winiety w walucie kraju, gdzie jest ona
wymagana.
- Na treść umowy składają się łącznie:
treść Regulaminu oraz treść oferty dotyczącej zakupu Winiety.
- Zamówienia należy składać przy
wykorzystaniu aktywnego Konta Klienta. Usługodawca nie umożliwia składania zamówień w drodze
telefonicznej, e-mailowej lub stacjonarnej.
- Tryb zawierania umowy dotyczącej
zakupu Winiety jest następujący:
- Manualny zakupu Winiety:
- Aby dokonać zakupu,
Klient zobowiązany jest do zalogowania się do panelu aplikacji
Flotomat;
- Po zalogowaniu Klient
zobowiązany jest dodać pojazd, którego zakup dotyczy, do odpowiedniej
zakładki — “Moja Flota - ustawienia”;
- Po dodaniu pojazdu
Klient zobowiązany jest przejść do zakładki “Moja Flota - pojazdy”, a
następnie kliknąć przycisk „+”, aby rozpocząć proces zakupu interesującej go
usługi przeznaczonej dla pojazdu o wcześniej określonych parametrach;
- Po podaniu niezbędnych
danych, w tym określeniu numeru VIN oraz informacji czy pojazd przystosowany
jest do przewożenia towarów (jeśli dotyczy), kraju, dla którego wykupywana
jest Winieta, typu winiety, oraz daty początkowej ważności winiety Klient
zobowiązany jest do kliknięcia przycisku “Dodaj do koszyka”;
- Po dodaniu Winiety do
koszyka i w celu finalizacji procesu zakupu Klient zobowiązany jest do
przejścia do zakładki “Koszyk”, a następnie kliknięcia przycisku
“Zamawiam”;
- Kliknięcie przycisku
“Zamawiam” jest równoznaczne z oświadczeniem woli Klienta o złożeniu
zamówienia pociągającego za sobą obowiązek zapłaty oraz o akceptacji
postanowień niniejszego Regulaminu;
- Do zawarcia umowy
dochodzi z momentem zapłaty przez Klienta wynagrodzenia z tytułu zawartej
umowy;
- Po złożeniu zamówienia
przez Klienta, Usługodawca, wysyła wiadomość e-mail potwierdzającą złożenie
zamówienia wraz z danymi dotyczącymi jego realizacji, do których należy
m.in.: określenie głównych cech zamówionych usług, wskazanie łącznej ceny
wraz z podatkami, przedstawienie danych Klienta podanych w formularzu
zamówienia, informację o udzielonej zgodzie na spełnienie świadczenia przed
upływem okresu na odstąpienie od umowy oraz fakturę za dokonany zakup.
Szczegółowe informacje na temat czasu wysyłki oraz zasad realizacji zamówień
znajdują się w zakładce https://winiety-online.pl/czas-i-koszty-dostawy.
Klikając “Zapłać” Klient potwierdza, że zapoznał się ze szczegółami
dotyczącymi procesu realizacji zamówienia i je akceptuje.
- Szczegółowe zasady związane z nabyciem
Winiet i biletów odcinkowych dla kraju Republika Austrii zawarte są w udostępnionym do
pobrania w Serwisie Regulaminie Sprzedaży Produktów ASFINAG.
- Utrwalenie, zabezpieczenie i
udostępnienie treści zawartej umowy następuje poprzez:
- udostępnienie niniejszego
Regulaminu na stronie Serwisu,
- utrwalenie treści umowy w
systemie informatycznym Serwisu,
- przesłanie wiadomości, o
której mowa w ust. 9 powyżej.
- Treść cyfrową (tj. Winietę) uważa się
za dostarczoną w chwili, gdy:
- treść cyfrowa (lub środek,
który pozwala na uzyskanie dostępu do treści cyfrowej lub pobranie treści cyfrowej)
zostały udostępnione Klientowi lub urządzeniu, które Klient wybrał w tym celu,
lub
- Klient lub takie urządzenie,
uzyskali do niej dostęp.
§ 5
Proces wykupu winiet na rzecz klienta
- Winiety wykupowane są w imieniu i na rzecz klienta w oficjalnych
serwisach do zakupu winiet udostępnionych przez administrację krajową państw, w których
winiety obowiązują.
- Każdy kraj posiada własny system oraz regulacje dotyczące procesu wykupu winiet, do których
Usługodawca dostosowuje się tak, aby zapewnić maksymalny komfort oraz zgodność z prawem procesu
wykupu winiet.
- Proces wykupu winiety dla poszczególnych krajów:
- Czechy
- Zlecenie wykupu winiet czeskich (ważnych 1
dzień, 10 dni, 30 dni lub 365 dni) realizowane jest w oficjalnym, czeskim
serwisie do wykupu winiet.
- Po opłaceniu zamówienia na stronie Usługodawcy,
dane Klienta niezbędne do realizacji zamówienia (numer rejestracyjny
pojazdu, kraj rejestracji pojazdu oraz data początku obowiązywania winiety)
przekazywane są do czeskiego serwisu wraz z płatnością za wskazaną
winietę.
- Po realizacji zamówienia w serwisie Usługodawca
pobiera oficjalne potwierdzenie i przekazuje Klientowi własnymi kanałami
komunikacji, tj. poprzez e-mail lub e-mail i SMS, w zależności od wskazanego
przez Klienta sposobu dostawy.
- Słowenia
- Zlecenie wykupu winiet słoweńskich (ważnych 7
dni, 1 miesiąc lub 365 dni) realizowane jest w oficjalnym, słoweńskim
serwisie do wykupu winiet.
- Po opłaceniu zamówienia na stronie Usługodawcy,
dane Klienta niezbędne do realizacji zamówienia (numer rejestracyjny
pojazdu, kraj rejestracji pojazdu, kategoria pojazdu oraz data początku
obowiązywania winiety) przekazywane są do słoweńskiego serwisu wykupu winiet
wraz z płatnością za wskazaną winietę.
- Po realizacji zamówienia Usługodawca pobiera
oficjalne potwierdzenie i przekazuje Klientowi własnymi kanałami
komunikacji, tj. poprzez e-mail lub e-mail i SMS, w zależności od wskazanego
przez Klienta sposobu dostawy.
- Słowacja
- Zlecenie wykupu winiet słowackich (ważnych 1
dzień, 10 dni, 30 dni, 365 dni) realizowane jest w oficjalnym, słowackim
serwisie do wykupu winiet.
- Po opłaceniu zamówienia na stronie Usługodawcy
dane Klienta niezbędne do realizacji zamówienia (numer rejestracyjny
pojazdu, kraj rejestracji pojazdu, kategoria pojazdu oraz data początku
obowiązywania winiety) przekazywane są do słowackiego serwisu wraz z
płatnością za wskazaną winietę.
- Po realizacji zamówienia Usługodawca pobiera
oficjalne potwierdzenie i przekazuje Klientowi własnymi kanałami
komunikacji, tj. poprzez e-mail lub e-mail i SMS, w zależności od wskazanego
przez Klienta sposobu dostawy.
- Rumunia
- Zlecenie wykupu winiet rumuńskich (ważnych 1
dzień, 10 dni, 30 dni, 365 dni) realizowane jest w oficjalnym, rumuńskim
serwisie do wykupu winiet.
- Po opłaceniu zamówienia na stronie Usługodawcy
dane Klienta niezbędne do realizacji zamówienia (numer rejestracyjny
pojazdu, kraj rejestracji pojazdu, kategoria pojazdu, numer VIN oraz data
początku obowiązywania winiety) przekazywane są do rumuńskiego serwisu wraz
z płatnością za wskazaną winietę.
- Po realizacji zamówienia Usługodawca pobiera
oficjalne potwierdzenie i przekazuje Klientowi własnymi kanałami
komunikacji, tj. poprzez e-mail lub e-mail i SMS, w zależności od wskazanego
przez Klienta sposobu dostawy.
- Bułgaria
- Zlecenie wykupu winiet bułgarskich (ważnych 7
dni, 1 miesiąc, 3 miesiące, 365 dni) realizowane jest w oficjalnym,
bułgarskim serwisie do wykupu winiet.
- Po opłaceniu zamówienia na stronie Usługodawcy
dane Klienta niezbędne do realizacji zamówienia (numer rejestracyjny
pojazdu, kraj rejestracji pojazdu, kategoria pojazdu, oraz data początku
obowiązywania winiety) przekazywane są do bułgarskiego serwisu wraz z
płatnością za wskazaną winietę.
- Po realizacji zamówienia Usługodawca pobiera
oficjalne potwierdzenie i przekazuje Klientowi własnymi kanałami
komunikacji, tj. poprzez e-mail lub e-mail i SMS, w zależności od wskazanego
przez Klienta sposobu dostawy.
- Szwajcaria
- Zlecenie wykupu winiet szwajcarskich (ważnych na
dany rok) realizowane jest w oficjalnym, szwajcarskim serwisie do wykupu
winiet.
- Po opłaceniu zamówienia na stronie Usługodawcy
dane Klienta niezbędne do realizacji zamówienia (numer rejestracyjny
pojazdu, kraj rejestracji pojazdu, kategoria pojazdu, oraz data początku
obowiązywania winiety) przekazywane są do szwajcarskiego serwisu wraz z
płatnością za wskazaną winietę.
- Po realizacji zamówienia Usługodawca pobiera
oficjalne potwierdzenie i przekazuje Klientowi własnymi kanałami
komunikacji, tj. poprzez e-mail lub e-mail i SMS, w zależności od wskazanego
przez Klienta sposobu dostawy.
- Węgry
- Zlecenie wykupu winiet węgierskich (ważnych 1 dzień, 10 dni, 30 dni, na dany
rok, realizowane jest w oficjalnym, węgierskim serwisie do wykupu winiet.
- Po opłaceniu zamówienia na stronie Usługodawcy dane Klienta niezbędne do
realizacji zamówienia (numer rejestracyjny pojazdu, kraj rejestracji pojazdu,
kategoria pojazdu, oraz data początku obowiązywania winiety) przekazywane są do
węgierskiego serwisu wraz z płatnością za wskazaną winietę.
- Po realizacji zamówienia Usługodawca pobiera oficjalne potwierdzenie i
przekazuje Klientowi własnymi kanałami komunikacji, tj. poprzez e-mail lub
e-mail i SMS, w zależności od wskazanego przez Klienta sposobu dostawy.
§6
Polityka cenowa Serwisu
- Serwis świadczy usługę wykupu Winiet w
imieniu i na rzecz Klienta, pobierając za swoją usługę wynagrodzenie.
- Wynagrodzenie pobierane jest w
przypadku świadczenia usługi dla kraju Republika Czeska, Republika Słowacka, Republika
Słowenii, Republika Bułgarii, Republika Węgier, Rumunia, Szwajcaria.
- Wynagrodzenie ma charakter prowizyjny
i jest doliczane do oficjalnej ceny winiety.
- Wysokość prowizji obliczana jest na
podstawie różnicy pomiędzy stałą ceną zaprezentowaną w Serwisie w PLN a oficjalną ceną
winiety, ustaloną przez administracje krajów, w których winiety obowiązują, wyrażoną w
walucie danego kraju, a która jest publikowana na stronie Serwisu w zakładce Oficjalne Ceny Winiet.
- Prowizja stanowiąca wynagrodzenie
Serwisu ma charakter zmienny i zależy od aktualnych kursów walut.
- Oficjalna cena winiety oraz
wynagrodzenie Serwisu zawierają się w cenie prezentowanej w Serwisie.
- Oficjalne ceny winiet bezpośrednio w
systemach poboru opłat w roku 2025 prezentowane są:
- dla Czech — na stronie Serwisu, w zakładce Oficjalne Ceny Winiet i wynoszą:
- pojazd do 3,5t na 1 dzień - 210 CZK
- pojazd do 3,5t na 10 dni - 290 CZK
- pojazd do 3,5t na 30 dni - 460 CZK
- pojazd do 3,5t na 365 dni - 2 440 CZK
- dla Słowacji — na stronie Serwisu, w zakładce Oficjalne Ceny Winiet i wynoszą:
- kat. M1 na 1 dzień - 8,10 EUR
- kat. M1 na 10 dni - 10,80 EUR
- kat. M1 na 30 dni - 17,10 EUR
- kat. M1 na 365 dni - 90,00 EUR
- kat. O1/O2 na 1 dzień - 8,10 EUR
- kat. O1/O2 na 10 dni - 10,80 EUR
- kat. O1/O2 na 30 dni - 17,10 EUR
- kat. O1/O2 na 365 dni - 90,00 EUR
- dla Rumunii —
na stronie Serwisu, w zakładce Oficjalne Ceny Winiet i wynoszą:
- pojazd osobowy na 1 dzień - 2,50 EUR
- pojazd osobowy na 10 dni - 3,30 EUR
- pojazd osobowy na 30 dni - 5,30 EUR
- pojazd osobowy na 12 miesięcy - 28,00 EUR
- pojazd dostawczy do 3,5t na 1 dzień - 8,60 EUR
- pojazd dostawczy do 3,5t na 10 dni - 11,50 EUR
- pojazd dostawczy do 3,5t na 30 dni - 18,20 EUR
- pojazd dostawczy do 3,5t na 12 miesięcy - 96,00 EUR
- dla Bułgarii — na stronie Serwisu, w zakładce Oficjalne Ceny Winiet i wynoszą:
- pojazd <= 3,5t na 7 dni - 13,00 BGN
- pojazd <= 3,5t na 1 miesiąc - 27,00 BGN
- pojazd <= 3,5t na 3 miesiące - 48,00 BGN
- pojazd <= 3,5t na 365 dni - 87,00 BGN
- przyczepa (łączna masa całkowita pojazdu i przyczepy)
> 3,5t na 7 dni - 13,00 BGN
- przyczepa (łączna masa całkowita pojazdu i przyczepy)
> 3,5t 1 miesiąc - 27,00 BGN
- przyczepa (łączna masa całkowita pojazdu i przyczepy)
> 3,5t na 3 miesiące - 48,00 BGN
- przyczepa (łączna masa całkowita pojazdu i przyczepy)
> 3,5t na 365 dni - 87,00 BGN
- dla Słowenii — na stronie Serwisu, w zakładce Oficjalne Ceny Winiet i wynoszą:
- kat. 1 na 7 dni - 8,00 EUR
- kat. 1 na 6 miesięcy - 32,00 EUR
- kat. 1 na 365 dni - 58,70 EUR
- kat. 2A na 7 dni - 16,00 EUR
- kat. 2A na 1 miesiąc - 32,00 EUR
- kat. 2A na 1 rok - 117,50 EUR
- kat. 2B na 7 dni - 32,00 EUR
- kat. 2B na 1 miesiąc - 64,10 EUR
- kat. 2B na 1 rok - 235,00 EUR
- dla Szwajcarii — na stronie Serwisu, w zakładce Oficjalne Ceny Winiet i wynoszą:
- pojazd do 3,5t na 1 rok (ważna od momentu zakupu do
dnia 31.01.2026) - 40 CHF.
- przyczepa na 1 rok (ważna od momentu zakupu do dnia
31.01.2026) - 40 CHF.
- motocykl na 1 rok (ważna od momentu zakupu do dnia
31.01.2026) - 40 CHF.
- dla Węgier — na
stronie Serwisu, w zakładce Oficjalne Ceny Winiet i wynoszą:
- kat. D1M na 1 dzień - 2660 HUF
- kat. D1M na 10 dni - 3310 HUF
- kat. D1M na 1 miesiąc - 5360 HUF
- kat. D1 na 1 dzień - 5320 HUF
- kat. D1 na 10 dni - 6620 HUF
- kat. D1 na 1 miesiąc - 10710 HUF
- kat. D1 na rok - 59210 HUF
- kat. D2 na 1 dzień - 7560 HUF
- kat. D2 na 10 dni - 9630 HUF
- kat. D2 na 1 miesiąc - 15170 HUF
- kat. D2 na rok - 84040 HUF
- kat. U na 1 dzień - 5320 HUF
- kat. U na 10 dni - 6620 HUF
- kat. U na 1 miesiąc - 10710 HUF
- kat. U na rok - 59210 HUF
§7
Warunki i oferty promocyjne
- Usługodawca oraz jego Partnerzy mogą
udostępniać i oferować Klientom Serwisu promocje i zniżki na usługi podstawowe oraz usługi
dodatkowe oferowane przez Serwis i jego Partnerów wówczas, gdy wyrazili oni zgodę na
otrzymywanie informacji marketingowych.
- Warunki promocji i zniżek oferowanych
przez Usługodawcę określone zostały w §8 niniejszego Regulaminu.
- Warunki promocji i zniżek oferowanych
przez Partnerów są dostępne na ich stronach internetowych lub przy zakupie dodatkowych usług
realizowanych przez Serwis we współpracy z Partnerami.
- Czas trwania promocji lub zniżki jest
ograniczony w czasie i podany w Regulaminie lub informacji dotyczącej konkretnej oferty. Po
upływie wskazanego czasu obowiązywania promocja lub zniżka traci ważność.
- O ile nie wskazano inaczej, promocji i
zniżek nie można łączyć z innymi ofertami specjalnymi. Szczegółowe zasady dotyczące promocji
i zniżek określane są w odpowiednich regulaminach lub w niniejszym Regulaminie.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do
zmiany oferty promocyjnej w dowolnym momencie, w tym modyfikacji warunków, przedłużania lub
skracania czasu trwania oraz wycofania promocji. Wszelkie zmiany będą ogłaszane poprzez
publikację nowego Regulaminu na stronie internetowej Usługodawcy oraz w drodze wysyłki
wiadomości e-mail.
- Usługodawca nie ponosi
odpowiedzialności za promocje i zniżki oferowane przez Partnerów. Wszelkie pytania i
reklamacje dotyczące ofert Partnerów powinny być kierowane bezpośrednio do nich.
- Skorzystanie przez Klienta z danej
promocji lub zniżki jest równoznaczne z oświadczeniem Klienta o zapoznaniu się z
Regulaminem, zasadami obowiązujących promocji i ich akceptacją.
§8
Szczegółowe zasady ofert promocyjnych
- U Usługodawcy obowiązuje oferta
promocyjna "Flotomat”.
- Szczegółowe warunki korzystania z
promocji “Flotomat” są następujące:
- Organizatorem promocji jest
Usługodawca.
- Promocja obowiązuje na terenie Polski
w okresie od dnia 01.04.2025 na czas nieokreślony, chyba że Usługodawca zdecyduje o jej
wcześniejszym odwołaniu, o czym poinformuje w drodze zmiany niniejszego Regulaminu oraz w
drodze wysyłki wiadomości e-mail i podlega prawu polskiemu.
- W promocji mogą brać udział wyłącznie
firmy, zwane dalej „Uczestnikami”, które spełnią warunki określone w niniejszym
Regulaminie.
- Aby wziąć udział w promocji,
Uczestnik:
- musi być Przedsiębiorcą tj. osobą
fizyczną, osobą prawną lub jednostką organizacyjną niebędąca osobą, posiadającą zdolność
prawną i wykonująca działalność gospodarczą, legitymującą się odpowiednim wpisem
aktywnej działalności gospodarczej w Centralnym Rejestrze i Informacji o Działalności
Gospodarczej lub Krajowym Rejestrze Sądowym;
- zobowiązany jest do dokonania
rejestracji Firmy na stronie https://app.flotomat.pl/firma/nowa i utworzenia konta
firmowego;
- zobowiązany jest do zweryfikowania
podanych przy rejestracji Firmy w systemie danych za pomocą jednego z trzech, wskazanych
na stronie WWW Usługodawcy sposobów;
- po pozytywnym zakończeniu procesu
weryfikacji i rejestracji Firmy w systemie Usługodawcy, składania zamówień przez
udostępniony Panel Klienta systemu Flotomat.
- Składając zamówienia poprzez Panel
Klienta systemu Flotomat, Uczestnik promocji otrzyma rabat w wysokości 2%, który naliczany
jest od łącznej wartości każdego zamówienia złożonego za pośrednictwem systemu. Rabat
dotyczy całkowitej kwoty zamówienia.
- Rabat będzie automatycznie naliczany
przy każdym zamówieniu złożonym przez zarejestrowane i aktywne konto firmowe Uczestnika w
systemie.
- Przyznanie rabatu uzależnione jest od
uregulowania ostatecznej sumy zamówienia przez Uczestnika.
- Rabat jest wyłącznie sposobem
obniżenia ceny, nie podlega on wymianie, wypłacie w gotówce lub potrąceniu.
- Prawo do skorzystania z promocji jest
nieprzechodnie, zatem wyłączona jest możliwość jego dysponowania, w tym przeniesienia na
inny podmiot przez uczestnika promocji.
- Rabat 2% dotyczy wyłącznie wartości
zamówień złożonych przez system Flotomat i nie może być łączony z innymi promocjami,
rabatami i ofertami specjalnymi.
- Promocja nie dotyczy zamówień
złożonych przed datą rozpoczęcia promocji oraz po jej zakończeniu.
- Promocja nie dotyczy zamówień
dotyczących austriackich winiet i odcinkowych biletów drogowych.
- Wszelkie reklamacje dotyczące
przebiegu promocji należy zgłaszać pisemnie na adres siedziby Firmy Usługodawcy lub mailowo
na adres kontakt@autopay.pl.
- Reklamacje będą rozpatrywane w
terminie 14 dni od daty ich otrzymania.
- Administratorem danych osobowych jest
Usługodawca.
- Dane przetwarzane są w zakresie
niezbędnym do realizacji celu promocji oraz zgodnie z zasadami promocji wskazanymi w
niniejszym Regulaminie.
- Podanie danych jest dobrowolne, ale
niezbędne do skorzystania z promocji i jej realizacji przez Usługodawcę.
- Usługodawca oświadcza, że przetwarza
dane osobowe zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności z polskimi
przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych i Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i
Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r., w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako: „RODO”).
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do
zmiany niniejszego Regulaminu w trakcie trwania promocji.
- Zmiany będą ogłaszane w drodze ich
publikacji na stronie internetowej https://app.flotomat.pl/ i wysyłki wiadomości e-mail i
wchodzą w życie z dniem ich publikacji.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym
Regulaminem zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego.
- Udział w promocji jest równoznaczny z
akceptacją niniejszego Regulaminu.
§9
Terminy i sposoby płatności
- Serwis udostępnia formy płatności za
zamówienie każdorazowo określone w Serwisie. Serwis udostępnia w szczególności następujące
formy płatności:
- Karty płatnicze:
- Visa,
- Visa Electron,
- Mastercard,
- MasterCard
Electronic,
- Maestro,
- Blik,
- Szybkie przelewy.
- Podmiotem świadczącym obsługę
płatności online jest Autopay S.A.
- W przypadku konieczności dokonania
zwrotu środków za transakcję zrealizowaną przez Klienta Usługodawca zrealizuje zwrot na
rachunek bankowy, z którego została dokonana oryginalna płatność.
- Zwrot środków zostanie dokonany przez
Usługodawcę w terminie do 3 dni roboczych, licząc od dnia następującego po anulowaniu
transakcji.
- W przypadku anulacji transakcji w
trakcie składania zamówienia, zwrot środków następuje automatycznie w tym samym momencie.
Kwota zostaje zwrócona na konto Klienta zgodnie z procedurami obowiązującymi w banku Klienta
oraz u operatorów płatności. Czas zaksięgowania zwrotu zależy od warunków ustalonych przez
bank Klienta oraz operatora płatności.
- W przypadku zauważenia jakichkolwiek
błędów związanych z realizacją transakcji Klient ma prawo do zgłoszenia reklamacji.
Reklamacja powinna zostać złożona w formie pisemnej lub elektronicznej, a Usługodawca
zobowiązuje się do jej rozpatrzenia w terminie do 14 dni roboczych od daty jej
otrzymania.
- Zwroty środków realizowane są zgodnie
z obowiązującymi procedurami bankowymi oraz procedurami operatora płatności, dlatego czas
zaksięgowania zwrotu na koncie Klienta może różnić się w zależności od regulacji
obowiązujących w banku Klienta oraz u operatora płatności.
§10
Usługi dodatkowe i współpraca z Partnerami
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do
oferowania Klientom usług dodatkowych bezpośrednio oraz za pośrednictwem Partnerów.
- Zakres oferowanych usług dodatkowych
może obejmować produkty i usługi mające na celu zwiększenie atrakcyjności oferowanych przez
Usługodawcę podstawowych usług.
- Korzystanie z usług dodatkowych może
wiązać się z koniecznością poniesienia przez Klienta opłat dodatkowych, o których Klient
zostanie poinformowanych stosownie przed dokonaniem zakupu. W zależności od rodzaju
zamawianej usługi informacja o cenie i warunkach zakupu usług dodatkowych udostępniana będą
Klientowi:
- w niniejszym Regulaminie lub
bezpośrednio na stronie https://app.flotomat.pl/ - w przypadku usług dodatkowych
świadczonych przez Usługodawcę;
- na stronie Partnera — w przypadku
usług dodatkowych świadczonych przez Partnera Usługodawcy.
- Złożenie zamówienia przez Klienta
równoznaczne jest z akceptacją warunków i ceny wybranych przez niego usług
dodatkowych.
- Usługodawca nie ponosi
odpowiedzialności za usługi świadczone przez Partnerów. Wszelkie reklamacje dotyczące usług
dodatkowych nie świadczonych bezpośrednio przez Usługodawcę winny być składane bezpośrednio
do dostawcy danej usługi.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do
wprowadzania zmian i modyfikacji w ofercie usług dodatkowych lub ich wycofywania, w dowolnym
momencie, bez konieczności powiadamiania o tym Klienta. Brak zaprzestania korzystania z
usług dodatkowych oferowanych przez Usługodawcę i/lub jego Partnerów jest równoznaczne z
akceptacją przez Klienta wprowadzanych przez Usługodawcę zmian.
§11
Prawo odstąpienia od umowy
- Uprawnienia określone w niniejszym
paragrafie przysługują wyłącznie Klientowi będącemu Konsumentem, a za konsumenta uważa się
osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej
działalnością gospodarczą lub zawodową.
- W terminie 14-stu dni od dnia zawarcia
umowy Konsument może od niej odstąpić́ bez podawania przyczyny. Termin do odstąpienia od
umowy wygasa po upływie 14-stu dni od dnia zawarcia umowy.
- Aby skorzystać́ z prawa odstąpienia
Klient musi poinformować Usługodawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze
jednoznacznego oświadczenia. Oświadczenie w przedmiocie odstąpienia należy przesłać́ na
adres e-mail kontakt@autopay.pl. Oświadczenie o odstąpieniu można złożyć́ na formularzu
stanowiącym Załącznik nr 1 do Regulaminu, ale nie jest to obowiązkowe.
- Aby zachować́ termin na odstąpienie od
umowy, wystarczy wysłać́ informację dotyczącą wykonania przysługującego prawa odstąpienia
od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy na wskazany powyżej adres
e-mail.
- W razie odstąpienia, cena zapłacona za
Usługę zostanie Klientowi zwrócona niezwłocznie i nie później, niż̇ w terminie 14-stu dni od
daty, w której Usługodawca został poinformowany o decyzji Klienta o odstąpieniu. Zwrot
płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały
przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Strony wyraźnie uzgodnią inną metodę
dokonania zwrotu płatności. W żadnym razie Klient nie poniesie dodatkowych opłat związanych
z tym zwrotem.
- WYŁĄCZENIE PRAWA DO ODSTĄPIENIA. Klient przyjmuje do wiadomości, iż Usługa świadczona na podstawie
niniejszego regulaminu polega na dostarczeniu treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku
materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, a Usługodawca rozpocznie
świadczenie dopiero za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta. Klient przyjmuje do wiadomości,
przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci on
prawo odstąpienia od umowy. Przedsiębiorca przekaże Konsumentowi potwierdzenie, o którym
mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach
konsumentów z chwilą wykonania umowy.
§12
Odpowiedzialność Usługodawcy wobec Konsumenta mającego miejsce
zamieszkania
na terenie Unii Europejskiej za niezgodność towarów i usług z
umową
- Niniejszy paragraf określa zasady
odpowiedzialności wyłącznie wobec Konsumenta za niezgodność towarów i usług z umową.
- Usługodawca zobowiązany jest do
świadczenia usług i towarów cyfrowych zgodnych z umową. Usługodawca ma prawny obowiązek
świadczenia usług bez wad.
- Zasady dotyczące odpowiedzialności
Usługodawcy wobec Konsumenta z tytułu umów o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi
cyfrowej reguluje Rozdział 5b ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- W zakresie reklamacji Konsument może
realizować uprawnienia przyznane mu przez przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach
konsumenta, m.in. za brak zgodności towaru z umową sprzedaży.
- Treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są
zgodne z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności ich:
- opis, rodzaj, ilość, jakość,
kompletność, funkcjonalność, kompatybilność, interoperacyjność oraz dostępność wsparcia
technicznego i aktualizacji,
- przydatność do szczególnego celu,
do którego są potrzebne konsumentowi, o którym Konsument powiadomił Usługodawcę
najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Usługodawca zaakceptował.
- Ponadto treść cyfrowa lub usługa
cyfrowa, aby mogły zostać uznane za zgodne z umową, muszą:
- nadawać się do celów, w których
zazwyczaj korzysta się z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej tego rodzaju, z
uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych
praktyk,
- występować w takiej ilości i mieć
takie cechy, w tym funkcjonalność, kompatybilność, dostępność, ciągłość i
bezpieczeństwo, jakie są typowe dla treści cyfrowej lub usługi cyfrowej tego rodzaju i
których Konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter treści cyfrowej
lub usługi cyfrowej oraz treści w reklamie lub na etykiecie,
- być dostarczane z akcesoriami i
instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać
- być zgodne z wersją próbną lub
zapowiedzią, które zostały udostępnione Konsumentowi przez Usługodawcę przed zawarciem
umowy.
- Usługodawca ponosi odpowiedzialność
wobec Konsumenta za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych
w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z umową miały być
dostarczane.
- Usługodawca ponosi odpowiedzialność
wobec Konsumenta za brak zgodności towaru cyfrowego lub usługi cyfrowej z umową istniejący w
chwili dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili. Przed upływem powyższego
terminu Konsument może powiadomić Usługodawcę o stwierdzeniu wady, wysyłając stosowną
wiadomość za pośrednictwem jednego z kanałów komunikacji, o których mowa w §1 ust. 5.
- Konsument nie jest związany powyższymi
sposobami składania reklamacji. Może on złożyć zgłoszenie reklamacyjne w dowolny
sposób.
- Usługodawca potwierdza wpływ
reklamacji.
- W przypadku nieuwzględnienia
reklamacji Usługodawca informuje o tym fakcie wraz z opinią co do niezasadności
reklamacji.
- Jeżeli Usługodawca nie ustosunkuje się
do reklamacji Konsumenta w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia dostarczenia reklamacji,
przyjmuje się, że uznał reklamację Konsumenta i jego żądanie.
- Konsument ma obowiązek współpracować z
Usługodawcą, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie
środków technicznych (w tym przykładowo przy zastosowaniu komunikacji e-mailowej,
telefonicznej, poprzez przesłanie wymaganych printscreenów), w celu ustalenia czy brak
zgodności treści lub usługi cyfrowej z umową wynika z cech środowiska cyfrowego
Konsumenta.
- Konsument jest uprawniony do
zgłoszenia uwag dotyczących wszelkich nieprawidłowości działania Serwisu w przeciągu 14 dni
od wystąpienia nieprawidłowości. Uwagi takie powinny zostać złożone drogą wiadomości e-mail,
wysłanej na adres kontakt@autopay.pl Opis zaistniałej nieprawidłowości powinien umożliwiać
Usługodawcy identyfikację problemu i jego naprawę.
- Wszystkie ewentualne błędy w
funkcjonowaniu Serwisu, uwagi i informacje o działaniu Serwisu, a także naruszenia
Regulaminu należy zgłaszać Usługodawcy drogą elektroniczną.
§13
Odpowiedzialność Usługodawcy wobec podmiotów innych niż określone
w §12
- Niniejszy paragraf określa zasady
odpowiedzialności wobec Klientów niebędących Konsumentami.
- Klient jest uprawniony do zgłoszenia
uwag dotyczących wszelkich nieprawidłowości działania Serwisu w przeciągu 14 dni od
wystąpienia nieprawidłowości. Uwagi takie powinny zostać złożone drogą wiadomości e-mail
wysłanej na adres kontakt@autopay.pl. Opis zaistniałej nieprawidłowości powinien umożliwiać
Usługodawcy identyfikację problemu i jego naprawę.
- Wszystkie ewentualne błędy w
funkcjonowaniu Serwisu, uwagi i informacje o działaniu Serwisu, a także naruszenia
Regulaminu należy zgłaszać Usługodawcy drogą elektroniczną.
§14
Ochrona danych osobowych
- Dane Klientów będą wykorzystane
wyłącznie w celu, w jakim zostały udostępnione i Usługodawca zobowiązuje się nie ujawniać
ich osobom trzecim, o ile przepisy powszechnie obowiązujące nie stanowią inaczej.
- Szczegółowe regulacje dotyczące
ochrony danych osobowych znajdują się w dokumencie Polityka Prywatności, dostępnym na
Stronie Internetowej.
§15
Zmiany Regulaminu
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do
zmiany Regulaminu w każdym czasie, z istotnych powodów, w szczególności ze względu na zmiany
w przepisach obowiązującego prawa lub techniczne i organizacyjne zmiany w sposobie
realizacji Usług, a także w przypadku zmiany prawnej organizacji działalności
Usługodawcy.
- O zmianach oraz ich treści Usługodawca
poinformuje Klientów w drodze publikacji nowego regulaminu stronie internetowej
https://app.flotomat.pl/ oraz przesłania wiadomości email. Brak zaprzestania korzystania z
usług oferowanych przez Usługodawcę równoznaczne jest z akceptacją przez Klienta
wprowadzanych przez Usługodawcę zmian w Regulaminie.
- Wszelkie zmiany Regulaminu nie mają
wpływu na zawarte uprzednio umowy.
§16
Aktualizacje
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do
przeprowadzania aktualizacji systemowych mających na celu poprawę wydajności, bezpieczeństwa
oraz funkcjonalności oferowanych usług.
- Aktualizacje mogą być przeprowadzane
bez wcześniejszego powiadamiania Klienta, jednakże w miarę możliwości Usługodawca będzie
informował Klienta o planowanych przerwach technicznych, wyświetlając stosowne komunikaty na
stronie https://app.flotomat.pl/.
- W trakcie przeprowadzania aktualizacji
systemowych dostępność niektórych funkcji lub usług może być ograniczona. Usługodawca
dokłada wszelkich starań, aby zminimalizować czas trwania przerw technicznych i ich wpływ na
działania Klientów w Serwisie. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek
straty czy szkody powstałe w wyniku planowanych lub nieplanowanych aktualizacji
systemowych.
- Po zakończeniu aktualizacji Klienci
mogą być zobowiązani do wykonania określonych czynności, takich jak ponowne uruchomienie
urządzeń lub przeglądarki internetowej, w celu zapewnienia pełnej kompatybilności z nowymi
wersjami systemu.
- Jeżeli Klient nie zastosuje się do
zaleceń Usługodawcy, określonych w pkt 4 niniejszego paragrafu, Usługodawca nie ponosi
odpowiedzialności za brak zgodności Usługi z umową wynikający wyłącznie z braku
aktualizacji.
§17
Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym
Regulaminem zastosowanie znajdują przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności
ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny i ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach
konsumenta. Prawem właściwym dla umów zawieranych z Konsumentami jest prawo polskie, chyba,
że prawo właściwe dla miejsca zamieszkania Konsumenta reguluje jego uprawnienia w sposób
korzystniejszy dla Konsumenta. Prawem właściwym dla umów zawieranych z Klientami niebędącymi
Konsumentami jest prawo polskie.
- Sądem właściwym dla rozstrzygania
sporów z Klientem niebędącym Konsumentem jest sąd właściwy dla siedziby Usługodawcy.
- Regulamin obowiązuje od dnia 20 maja
2025 roku.
Załącznik 1
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD
UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać
tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
- Adresat: ……….
- Ja/My(*) niniejszym
informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy dotyczącej następujących usług
……………………………
- Powód odstąpienia od umowy
(opcjonalne) ………………….
- Data zawarcia umowy……………….
- Imię i nazwisko konsumenta
(-ów)………………………………………………
- Adres konsumenta
(-ów)……………………………………………………
- Podpis konsumenta (-ów) (tylko jeżeli
formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
- Data