Regulamin serwisu Flotomat.pl

§ 1

Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy regulamin określa zasady składania zamówień i świadczenia usług w serwisie internetowym FLOTOMAT dostępnym poprzez stronę Internetową https://app.flotomat.pl/. Wszystkie, przedstawione poniżej zapisy, stanowią całość porozumienia między Klientem a Usługodawcą i zastępują wszelkie, wcześniejsze lub obecnie istniejące, ustne lub pisemne, komunikaty, oferty i oświadczenia w odniesieniu do Usługi. Jeżeli jakikolwiek z poniższych zapisów zostanie uznany za nieskuteczny, nieważny, niewykonalny lub niezgodny z prawem, pozostałe postanowienia pozostaną w pełni obowiązujące i skuteczne.

  2. Usługodawcą jest Mamalu Sp. z o.o., z siedzibą w Katowicach (40-096), ul. 3 Maja, nr 22, lok. 2C, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000951911, NIP 6343006554, REGON 521191198, wysokość kapitału zakładowego 5000 zł, e-mail: kontakt@flotomat.pl, numer telefonu: +48881265093.

  3. Pojęcia użyte w regulaminie oznaczają:

    1. Klient — osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą, posiadającą zdolność prawną i wykonująca działalność gospodarczą, legitymującą się odpowiednim wpisem aktywnej działalności gospodarczej w Centralnym Rejestrze i Informacji o Działalności Gospodarczej lub Krajowym Rejestrze Sądowym, która dokonuje lub zamierza dokonać zawarcia umowy dotyczącej Usług za pomocą narzędzi dostępnych w Serwisie. Klientem w rozumieniu niniejszego Regulaminu jest Przedsiębiorca.

    2. Konsument — Konsumentem, w rozumieniu niniejszego Regulaminu, są Przedsiębiorcy prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą, zawierający umowy niemające charakteru zawodowego wynikającego z przedmiotu wykonywanych przez nich działalności. Konsumentem w rozumieniu niniejszego Regulaminu może być wyłącznie Klient mający miejsce zamieszkania na terenie Unii Europejskiej.

    3. Konto Klienta — indywidualne konto Klienta w Serwisie, zawierające indywidualne dane Klienta oraz umożliwiające korzystanie z Usług świadczonych poprzez Serwis, zawieranie umów dotyczących Winiet oraz zarządzanie nimi. Usługa Konta Klienta jest niezbywalna.

    4. Usługa — pełen zakres usług świadczonych elektronicznie przez Usługodawcę na rzecz Klientów w zakresie określonym w Regulaminie. Istotę usługi stanowi umożliwienie dostępu poprzez sieć Internet do Serwisu, zakupu w imieniu i na rzecz Klienta przez Usługodawcę, oznaczonych indywidualnie winiet, w krajach objętych Usługą oraz zarządzanie nimi.

    5. Usługi Dodatkowe — zakres usług dodatkowych świadczonych elektronicznie przez Usługodawcę lub jego Partnerów na rzecz Usługodawcy, lub jego Klientów, w zakresie określonym w niniejszym Regulaminie i/lub na stronie www Usługodawcy, lub jego Partnera.

    6. Winieta — dowód opłaty uprawniający do poruszania się po wybranych drogach w wybranych krajach Unii Europejskiej.

    7. Flotomat — aplikacja do zarządzania Winietami dla Firm, udostępniana przez Usługodawcę w Serwisie znajdującym się pod adresem https://app.flotomat.pl/.

    8. Kraje objęte Usługą wykupu Winiet — Republika Czeska, Republika Słowacka, Republika Słowenii, Republika Bułgarii, Republika Austrii, Rumunia, Szwajcaria.

    9. Usługodawca podmiot świadczący Usługi na podstawie niniejszego Regulaminu.

    10. Partner Usługodawcy podmiot zewnętrzny, współpracujący z Usługodawcą w celu dostarczenia dodatkowych usług, produktów, korzyści Klientom Usługodawcy.

    11. Serwis serwis Internetowy utrzymywany przez Usługodawcę w domenie https://app.flotomat.pl/, za pomocą którego Usługodawca udostępnia Klientom aplikację Flotomat.

    12. Regulamin niniejszy dokument wraz ze wszystkimi załącznikami.

  4. Szczegółowe informacje o Winietach i Usługach znajdują się w aplikacji https://app.flotomat.pl/, jak również udostępniane są w drodze wiadomości e-mail pod adresem e-mailowym Usługodawcy.

  5. Klient może kontaktować się z Usługodawcą drogą pocztową oraz drogą elektroniczną na poniżej wskazane adresy: kontakt@flotomat.pl, MAMALU sp. z o.o., ul. 3 Maja 22/2C, 40-096 Katowice.

  6. Zamówienia w serwisie można składać przez całą dobę, usługa jest realizowana w godzinach o 7:00 do 23:30.

  7. Kraje Objęte Usługą zastrzegają, iż kopiowanie, udostępnianie lub odsprzedaż Winiety osobom trzecim jest zabroniona. Nie jest możliwe dokonanie cesji umowy dot. Winiet.

  8. Korzystając z serwisu https://app.flotomat.pl/ Klient zawiera z Usługodawcą odpłatną umowę zlecenia w imieniu i na rzecz Klienta wykupu Winiety za pomocą Serwisu, na mocy której Klient zleca Usługodawcy zakup indywidualnie oznaczonej w formularzu zamówienia Winiety w jego imieniu i na jego rzecz. Skorzystanie z Usługi oznacza udzielenie przez Klienta Usługodawcy pełnomocnictwa szczególnego do zawarcia w jego imieniu i na jego rzecz umowy nabycia oznaczonej indywidualnie winiety na warunkach wskazanych w Formularzu Zamówienia. Pełnomocnictwo wygasa z chwilą realizacji zamówienia. Klient zobowiązany jest do zapoznania się z regulacjami dotyczącymi Winiet obowiązującymi w danym państwie, którego Winieta dotyczy i jest wyłącznie odpowiedzialny za spełnianie wymogów związanych z korzystaniem z Winiety oraz za przestrzeganie przepisów powszechnie obowiązującego prawa.

  9. Usługodawca dokonuje zakupu Winiety o parametrach wskazanych przez Klienta. Usługodawca nie dokonuje weryfikacji poprawności przekazanych przez Klienta parametrów i nie ponosi odpowiedzialności za błędy parametrów wskazanych przez Klienta.

§ 2

Warunki korzystania z usług elektronicznych | Funkcjonalności Serwisu

  1. Usługodawca świadczy na rzecz Klientów usługi elektroniczne na podstawie umów zawieranych na odległość pomiędzy Klientem a Usługodawcą. W ramach świadczonych usług elektronicznych Usługodawca świadczy na rzecz Klientów usługi cyfrowe i towary cyfrowe. Istotę usługi stanowi umożliwienie dostępu poprzez sieć Internet do Serwisu oraz wykup, w imieniu i na rzecz Klienta przez Usługodawcę, oznaczonych indywidualnie winiet w krajach objętych Usługą oraz zarządzanie nimi. Poprzez Serwis Usługodawca świadczy między innymi następujące rodzaje Usług:

    1. Dostęp do materiałów opublikowanych w Serwisie dostęp do ofert dotyczących Winiet świadczonych przez Usługodawcę;

    2. Moja Flota - Pojazdy funkcjonalność, która umożliwia Klientowi wybór i zakup odpowiednich Winiet dla konkretnego pojazdu na podstawie wcześniej wprowadzonych przez Klienta parametrów pojazdu.

    3. Moja Flota - Ustawienia — funkcjonalność umożliwiająca Klientowi dodanie do aplikacji pojazdów wraz z ich parametrami, w celu późniejszego dokonania zakupu Winiety.

    4. Zamówienia funkcjonalność, która umożliwia Klientowi przeglądanie historii złożonych zamówień, wraz z datą ich utworzenia, wartością oraz statusem realizacji.

    5. Winiety funkcjonalność, która umożliwia Klientowi przeglądanie typów zakupionych Winiet, wraz z możliwością weryfikacji numeru rejestracyjnego pojazdu, dla którego zostały zakupione, datą obowiązywania oraz możliwością pobrania określonej Winiety w formacie pdf.

    6. Faktury funkcjonalność, która umożliwia Klientowi przeglądanie faktur dla zakupionych Winiet oraz możliwością pobrania określonej faktury w formacie pdf.

    7. Płatność online — funkcjonalność, która umożliwia Klientowi dokonanie płatności internetowej za zakupione usługi.

  2. Usługodawca pobiera opłaty za świadczenie Usług wykupu Winiet w imieniu i na rzecz Klientów.

  3. By móc korzystać z Serwisu, w tym założyć Konto Klienta, oraz złożyć zamówienie poprzez Serwis Klient musi spełnić następujące wymagania techniczne:

    1. posiadać komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do Internetu,

    2. posiadać dostęp do poczty elektronicznej,

    3. korzystać z przeglądarki Internetowej (w najnowszych wersjach),

    4. korzystać z minimalnej rozdzielczości ekranu 1024x768, a w przypadku urządzeń mobilnych - 360 x 768

    5. włączyć w przeglądarce możliwość zapisu plików cookies.

  4. Usługodawca świadczy Usługi zgodnie z opisaną w Regulaminie interoperacyjnością, kompatybilnością i funkcjonalnością rozumianą jako:

    1. funkcjonalność zdolność treści cyfrowej, usługi cyfrowej lub towaru do pełnienia swoich funkcji z uwzględnieniem ich przeznaczenia, pojęcie funkcjonalności odnosi się do możliwych sposobów wykorzystania treści cyfrowych lub usługi cyfrowej,

    2. kompatybilność współdziałanie treści cyfrowej, usługi cyfrowej, lub towaru ze sprzętem komputerowym, lub oprogramowaniem, które są zazwyczaj używane do korzystania z treści cyfrowej, usługi cyfrowej, lub towaru tego samego rodzaju, bez konieczności ich przekształcania,

    3. interoperacyjność zdolność treści cyfrowej, usługi cyfrowej lub towaru do współdziałania ze sprzętem komputerowym, lub oprogramowaniem innymi niż te zazwyczaj używane do korzystania z treści cyfrowej, usługi cyfrowej lub towaru tego samego rodzaju, pojęcie interoperacyjności odnosi się do tego, czy i w jakim zakresie treści cyfrowe lub usługa cyfrowa mogą współdziałać ze sprzętem komputerowym, lub oprogramowaniem innym niż sprzęt komputerowy, lub oprogramowanie, z którymi treści cyfrowe lub usługi cyfrowe tego samego rodzaju są zazwyczaj używane.

  5. Aby skorzystać z Serwisu Klienci muszą zarejestrować indywidualne Konta Klienta w Serwisie. Konta indywidualne umożliwiają Klientom korzystanie z usług świadczonych przez Serwis, w tym zakup Winiet i zarządzanie nimi. Zawarcie umowy o świadczenie Usługi Konta Klienta jest nieodpłatne. Rejestracji w Serwisie dokonuje się poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego, w którym należy podać następujące dane: NIP firmy, adres e-mail, Imię, Numer telefonu oraz utworzyć hasło, za pomocą którego Klient będzie logował się do Serwisu. Zawarcie umowy o świadczenie Usługi Konta Klienta następuje z momentem dokonania pełnego i prawidłowego zarejestrowania w Serwisie, w tym potwierdzenia rejestracji Konta Klienta poprzez kliknięcie w link przesłany w wiadomości e-mail na adres wskazany przez Klienta, oraz dodatkowo z momentem pozytywnej weryfikacji przekazanych danych, dokonanej przez Usługodawcę. Umowa o świadczenie Usługi Konta Klienta zostaje zawarta na czas nieokreślony i jest niezbywalna. Nie jest dozwolone podawanie danych nieprawdziwych oraz zakładanie Konta Klienta za pomocą automatu.

  6. W terminie 14 dni od zawarcia umowy o świadczenie Usługi Konta Klienta Klient może od wyżej wymienionej umowy odstąpić bez podania przyczyny. Wzór formularza o odstąpieniu od umowy, z którego Klient może skorzystać, stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu.

§ 3

Zobowiązania Stron

  1. Wszelkie działania podejmowane przez Klientów powinny być zgodne z obowiązującymi przepisami prawa i dobrymi obyczajami.

  2. Każdy Klient zobowiązuje się do:

    1. używania udostępnionych funkcjonalności i zasobów Serwisu zgodnie z celem Serwisu,

    2. przestrzegania zasad prawa i dobrych obyczajów,

    3. poszanowania praw i dóbr osobistych innych Klientów, Usługodawcy i Partnerów z nim współpracujących,

    4. niedziałania na szkodę innych Klientów, Usługodawcy i jego Partnerów, Serwisu i osób trzecich.

  3. Usługodawca zobowiązuje się do podjęcia wszelkich działań mających na celu zapewnienie prawidłowego, bezpiecznego, ciągłego i wolnego od błędów dostępu do Serwisu.

  4. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za:

    1. działania podejmowane przez Klientów,

    2. niespełnienie specyficznych wymagań Klienta, innych niż wynikające z ogólnego założenia Serwisu lub umowy dotyczącej zakupu Winiety.

  5. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w wyniku działań osób trzecich, które uzyskały dostęp do Serwisu przy użyciu prawidłowych danych logowania Klienta (loginu i hasła) pozyskanych w sposób niedozwolony lub nieuprawniony.

  6. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody i wszelkie inne skutki wywołane ujawnieniem przez Klienta osobie trzeciej swojego hasła lub loginu.

  7. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za wszelkie zakłócenia działania Serwisu spowodowane problemami technicznymi w sprzęcie komputerowym oraz oprogramowaniem, z którego korzysta Klient, a także awarią sieci Internet, siłą wyższą lub niedozwoloną ingerencją osób trzecich, które uniemożliwiają Klientowi korzystanie z Serwisu.

  8. W przypadku zawiadomienia o dostępie do Serwisu osoby nieuprawnionej Usługodawca podejmie natychmiastowe kroki w celu zabezpieczenia zgromadzonych danych.

  9. Usługodawca przeprowadzać będzie regularne tworzenie kopii zapasowych danych umieszczonych w Serwisie, w celu zminimalizowania ryzyka utraty danych poprzez działanie osób nieuprawnionych lub błędy techniczne w funkcjonowaniu.

  10. Usługodawca zastrzega sobie prawo do ingerencji w Konto Klienta w celu usunięcia nieprawidłowości w funkcjonowaniu Serwisu, zakłóceń w funkcjonowaniu Konta bądź w celu dokonania ulepszeń i rozszerzenia zakresu Serwisu.

  11. Usługodawca ma prawo do dokonywania zmian w Serwisie, w związku z prowadzonymi pracami nad ulepszaniem i modernizacją Serwisu. W szczególności Usługodawca ma prawo do zmiany funkcjonalności Serwisu bez konieczności otrzymania zgody i powiadamiania o tym Klienta Serwisu. Chwilowe zakłócenie działania Serwisu w związku z wprowadzanymi zmianami nie stanowią naruszenia niniejszego Regulaminu ani podstawy do składania roszczeń reklamacyjnych przez Klienta Serwisu.

  12. Całkowicie zabronione jest i stanowi naruszenie Regulaminu, zamieszczanie w Serwisie treści zawierających zapisy i materiały sprzeczne z prawem lub dobrymi obyczajami, a w szczególności treści pornograficznych, wulgarnych, zniesławiających, obrażających uczucia religijne, wzywających do nienawiści rasowej, etnicznej, wyznaniowej, propagujących naruszenie praw autorskich, piractwo komputerowe, upowszechniających techniki łamania danych, wirusy oraz wszelkich innych, podobnych w treści i działaniu materiałów.

  13. Konto Klienta, który nagminnie zamieszcza lub przekazuje treści niezgodne z prawem, niezgodne z niniejszym Regulaminem bądź treści naruszające dobra osobiste innych osób może zostać zablokowane lub usunięte przez Usługodawcę.

§ 4

Zawieranie umów dot. zakupu Winiet w Serwisie

  1. Umowa zlecenia dotycząca zakupu w imieniu i na rzecz Klienta Winiety zawierana jest pomiędzy Usługodawcą a Klientem.

  2. Usługodawca zakupuje indywidualnie oznaczone Winiety w imieniu i na rzecz Klienta, zgodnie z wytycznymi zawartymi w Formularzu Zamówienia, za wynagrodzeniem.

  3. Składając zamówienie, Klient udziela Usługodawcy pełnomocnictwa szczególnego do zawarcia w jego imieniu i na jego rzecz umowy nabycia oznaczonej indywidualnie winiety na warunkach wskazanych w Formularzu Zamówienia. Pełnomocnictwo wygasa z chwilą realizacji zamówienia.

  4. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za błędy lub brak funkcjonowania systemu danego kraju do sprzedaży winiet. W takim przypadku niezwłocznie poinformuje Klienta o niezawinionej przez niego niemożliwości nabycia winiet.

  5. Cena wykupienia winiety w sklepie https://app.flotomat.pl/ jest ceną brutto i zawiera:
    a) dla Winiet wykupionych dla kraju Republika Czeska, Republika Słowacka, Republika Słowenii, Republika Bułgarii, Rumunia, Szwajcaria - wszystkie opłaty, takie jak oficjalny koszt winiety, koszty przewalutowania, koszty płatności internetowej, prowizję za usługę wykupienia winiety w imieniu i na rzecz Klienta, podatek VAT od usługi wykupienia winiety w imieniu Klienta, ewentualnie koszt dostarczenia winiety do Klienta. Klient zobowiązany jest do pokrycia wszystkich opisanych składowych ceny zrealizowania Usługi.
    b) dla Winiet i biletów odcinkowych dla kraju Republika Austrii - oficjalny koszt winiety, koszty przewalutowania, koszty płatności internetowej, ewentualnie koszt dostarczenia winiety do Klienta. Klient zobowiązany jest do pokrycie wszystkich opisanych składowych ceny zrealizowania Usługi.

  6. Usługodawca pobiera wynagrodzenie za usługę wykupienia winiety w imieniu i na rzecz Klienta realizowaną dla krajów: Republika Czeska, Republika Słowacka, Republika Słowenii, Republika Bułgarii, Rumunia, Szwajcaria, która stanowi różnicę między stałą ceną w PLN podaną w Serwisie na etapie podsumowania zamówienia a oficjalną ceną winiety w walucie kraju, gdzie jest ona wymagana.

  7. Na treść umowy składają się łącznie: treść Regulaminu oraz treść oferty dotyczącej zakupu Winiety.

  8. Zamówienia należy składać przy wykorzystaniu aktywnego Konta Klienta. Usługodawca nie umożliwia składania zamówień w drodze telefonicznej, e-mailowej lub stacjonarnej.

  9. Tryb zawierania umowy dotyczącej zakupu Winiety jest następujący:

    1. Manualny zakupu Winiety:

      1. Aby dokonać zakupu, Klient zobowiązany jest do zalogowania się do panelu aplikacji Flotomat;

      2. Po zalogowaniu Klient zobowiązany jest dodać pojazd, którego zakup dotyczy, do odpowiedniej zakładki “Moja Flota - ustawienia”;

      3. Po dodaniu pojazdu Klient zobowiązany jest przejść do zakładki “Moja Flota - pojazdy”, a następnie kliknąć przycisk „+”, aby rozpocząć proces zakupu interesującej go usługi przeznaczonej dla pojazdu o wcześniej określonych parametrach;

      4. Po podaniu niezbędnych danych, w tym określeniu numeru VIN oraz informacji czy pojazd przystosowany jest do przewożenia towarów (jeśli dotyczy), kraju, dla którego wykupywana jest Winieta, typu winiety, oraz daty początkowej ważności winiety Klient zobowiązany jest do kliknięcia przycisku “Dodaj do koszyka”;

      5. Po dodaniu Winiety do koszyka i w celu finalizacji procesu zakupu Klient zobowiązany jest do przejścia do zakładki “Koszyk”, a następnie kliknięcia przycisku “Zamawiam”;

      6. Kliknięcie przycisku “Zamawiam” jest równoznaczne z oświadczeniem woli Klienta o złożeniu zamówienia pociągającego za sobą obowiązek zapłaty oraz o akceptacji postanowień niniejszego Regulaminu;

      7. Do zawarcia umowy dochodzi z momentem zapłaty przez Klienta wynagrodzenia z tytułu zawartej umowy;

      8. Po złożeniu zamówienia przez Klienta, Usługodawca, wysyła wiadomość e-mail potwierdzającą złożenie zamówienia wraz z danymi dotyczącymi jego realizacji, do których należy m.in.: określenie głównych cech zamówionych usług, wskazanie łącznej ceny wraz z podatkami, przedstawienie danych Klienta podanych w formularzu zamówienia, informację o udzielonej zgodzie na spełnienie świadczenia przed upływem okresu na odstąpienie od umowy oraz fakturę za dokonany zakup. Szczegółowe informacje na temat czasu wysyłki oraz zasad realizacji zamówień znajdują się w zakładce https://winiety-online.pl/czas-i-koszty-dostawy. Klikając “Zapłać” Klient potwierdza, że zapoznał się ze szczegółami dotyczącymi procesu realizacji zamówienia i je akceptuje.

  10. Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie treści zawartej umowy następuje poprzez:

    1. udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Serwisu,

    2. utrwalenie treści umowy w systemie informatycznym Serwisu,

    3. przesłanie wiadomości, o której mowa w ust. 9 powyżej.

  11. Treść cyfrową (tj. Winietę) uważa się za dostarczoną w chwili, gdy:

    1. treść cyfrowa (lub środek, który pozwala na uzyskanie dostępu do treści cyfrowej lub pobranie treści cyfrowej) zostały udostępnione Klientowi lub urządzeniu, które Klient wybrał w tym celu, lub

    2. Klient lub takie urządzenie, uzyskali do niej dostęp.

§ 5

Proces wykupu winiet na rzecz klienta

  1. Winiety wykupowane są w imieniu i na rzecz klienta w oficjalnych serwisach do zakupu winiet udostępnionych przez administrację krajową państw, w których winiety obowiązują.

  2. Każdy kraj posiada własny system oraz regulacje dotyczące procesu wykupu winiet, do których Usługodawca dostosowuje się tak, aby zapewnić maksymalny komfort oraz zgodność z prawem procesu wykupu winiet.

  3. Proces wykupu winiety dla poszczególnych krajów:

    1. Czechy

      1. Zlecenie wykupu winiet czeskich (ważnych 1 dzień, 10 dni, 30 dni lub 365 dni) realizowane jest w oficjalnym, czeskim serwisie do wykupu winiet.

      2. Po opłaceniu zamówienia na stronie Usługodawcy, dane Klienta niezbędne do realizacji zamówienia (numer rejestracyjny pojazdu, kraj rejestracji pojazdu oraz data początku obowiązywania winiety) przekazywane są do czeskiego serwisu wraz z płatnością za wskazaną winietę.

      3. Po realizacji zamówienia w serwisie Usługodawca pobiera oficjalne potwierdzenie i przekazuje Klientowi własnymi kanałami komunikacji, tj. poprzez e-mail lub e-mail i SMS, w zależności od wskazanego przez Klienta sposobu dostawy.

    2. Słowenia

      1. Zlecenie wykupu winiet słoweńskich (ważnych 7 dni, 1 miesiąc lub 365 dni) realizowane jest w oficjalnym, słoweńskim serwisie do wykupu winiet.

      2. Po opłaceniu zamówienia na stronie Usługodawcy, dane Klienta niezbędne do realizacji zamówienia (numer rejestracyjny pojazdu, kraj rejestracji pojazdu, kategoria pojazdu oraz data początku obowiązywania winiety) przekazywane są do słoweńskiego serwisu wykupu winiet wraz z płatnością za wskazaną winietę.

      3. Po realizacji zamówienia Usługodawca pobiera oficjalne potwierdzenie i przekazuje Klientowi własnymi kanałami komunikacji, tj. poprzez e-mail lub e-mail i SMS, w zależności od wskazanego przez Klienta sposobu dostawy.

    3. Słowacja

      1. Zlecenie wykupu winiet słowackich (ważnych 1 dzień, 10 dni, 30 dni, 365 dni) realizowane jest w oficjalnym, słowackim serwisie do wykupu winiet.

      2. Po opłaceniu zamówienia na stronie Usługodawcy dane Klienta niezbędne do realizacji zamówienia (numer rejestracyjny pojazdu, kraj rejestracji pojazdu, kategoria pojazdu oraz data początku obowiązywania winiety) przekazywane są do słowackiego serwisu wraz z płatnością za wskazaną winietę.

      3. Po realizacji zamówienia Usługodawca pobiera oficjalne potwierdzenie i przekazuje Klientowi własnymi kanałami komunikacji, tj. poprzez e-mail lub e-mail i SMS, w zależności od wskazanego przez Klienta sposobu dostawy.

    4. Rumunia

      1. Zlecenie wykupu winiet rumuńskich (ważnych 1 dzień, 10 dni, 30 dni, 365 dni) realizowane jest w oficjalnym, rumuńskim serwisie do wykupu winiet.

      2. Po opłaceniu zamówienia na stronie Usługodawcy dane Klienta niezbędne do realizacji zamówienia (numer rejestracyjny pojazdu, kraj rejestracji pojazdu, kategoria pojazdu, numer VIN oraz data początku obowiązywania winiety) przekazywane są do rumuńskiego serwisu wraz z płatnością za wskazaną winietę.

      3. Po realizacji zamówienia Usługodawca pobiera oficjalne potwierdzenie i przekazuje Klientowi własnymi kanałami komunikacji, tj. poprzez e-mail lub e-mail i SMS, w zależności od wskazanego przez Klienta sposobu dostawy.

    5. Bułgaria

      1. Zlecenie wykupu winiet bułgarskich (ważnych 7 dni, 1 miesiąc, 3 miesiące, 365 dni) realizowane jest w oficjalnym, bułgarskim serwisie do wykupu winiet.

      2. Po opłaceniu zamówienia na stronie Usługodawcy dane Klienta niezbędne do realizacji zamówienia (numer rejestracyjny pojazdu, kraj rejestracji pojazdu, kategoria pojazdu, oraz data początku obowiązywania winiety) przekazywane są do bułgarskiego serwisu wraz z płatnością za wskazaną winietę.

      3. Po realizacji zamówienia Usługodawca pobiera oficjalne potwierdzenie i przekazuje Klientowi własnymi kanałami komunikacji, tj. poprzez e-mail lub e-mail i SMS, w zależności od wskazanego przez Klienta sposobu dostawy.

    6. Austria
      1. Zlecenie wykupu winiet austriackich (ważnych 1 dzień, 10 dni) oraz biletu odcinkowego A13 Brenner, realizowane jest w oficjalnym, austriackim serwisie do wykupu winiet.
      2. Po opłaceniu zamówienia na stronie Usługodawcy dane Klienta niezbędne do realizacji zamówienia (numer rejestracyjny pojazdu, kraj rejestracji pojazdu, kategoria pojazdu, oraz data początku obowiązywania winiety) przekazywane są do austriackiego serwisu wraz z płatnością za wskazaną winietę.
      3. Po realizacji zamówienia Usługodawca pobiera oficjalne potwierdzenie i przekazuje Klientowi własnymi kanałami komunikacji, tj. poprzez e-mail lub e-mail i SMS, w zależności od wskazanego przez Klienta sposobu dostawy.
    7. Szwajcaria

      1. Zlecenie wykupu winiet szwajcarskich (ważnych na dany rok) realizowane jest w oficjalnym, szwajcarskim serwisie do wykupu winiet.

      2. Po opłaceniu zamówienia na stronie Usługodawcy dane Klienta niezbędne do realizacji zamówienia (numer rejestracyjny pojazdu, kraj rejestracji pojazdu, kategoria pojazdu, oraz data początku obowiązywania winiety) przekazywane są do szwajcarskiego serwisu wraz z płatnością za wskazaną winietę.

      3. Po realizacji zamówienia Usługodawca pobiera oficjalne potwierdzenie i przekazuje Klientowi własnymi kanałami komunikacji, tj. poprzez e-mail lub e-mail i SMS, w zależności od wskazanego przez Klienta sposobu dostawy.

§ 6

Polityka cenowa Serwisu

  1. Serwis świadczy usługę wykupu Winiet w imieniu i na rzecz Klienta, pobierając za swoją usługę wynagrodzenie.

  2. Wynagrodzenie pobierane jest w przypadku świadczenia usługi dla kraju Republika Czeska, Republika Słowacka, Republika Słowenii, Republika Bułgarii, Rumunia, Szwajcaria.
  3. Wynagrodzenie ma charakter prowizyjny i jest doliczane do oficjalnej ceny winiety.

  4. Wysokość prowizji obliczana jest na podstawie różnicy pomiędzy stałą ceną zaprezentowaną w Serwisie w PLN a oficjalną ceną winiety, ustaloną przez administracje krajów, w których winiety obowiązują, wyrażoną w walucie danego kraju, a która jest publikowana na stronie Serwisu w zakładce Oficjalne Ceny Winiet.

  5. Prowizja stanowiąca wynagrodzenie Serwisu ma charakter zmienny i zależy od aktualnych kursów walut.

  6. Oficjalna cena winiety oraz wynagrodzenie Serwisu zawierają się w cenie prezentowanej w Serwisie.

  7. Oficjalne ceny winiet bezpośrednio w systemach poboru opłat w roku 2024 prezentowane są:

    1. dla Czech na stronie Serwisu, w zakładce Oficjalne Ceny Winiet i wynoszą:
      - pojazd do 3,5t na 1 dzień - 200 CZK
      - pojazd do 3,5t na 10 dni - 270 CZK
      - pojazd do 3,5t na 30 dni - 430 CZK
      - pojazd do 3,5t na 365 dni - 2 300 CZK

    2. dla Słowacji na stronie Serwisu, w zakładce Oficjalne Ceny Winiet i wynoszą:
      - kat. M1 na 1 dzień - 5,40 EUR
      - kat. M1 na 10 dni - 12,00 EUR
      - kat. M1 na 30 dni - 17,00 EUR
      - kat. M1 na 365 dni - 60,00 EUR
      - kat. O1/O2 na 1 dzień - 5,40 EUR
      - kat. O1/O2 na 10 dni - 12,00 EUR
      - kat. O1/O2 na 30 dni - 17,00 EUR
      - kat. O1/O2 na 365 dni - 60,00 EUR

    3. dla Rumunii — na stronie Serwisu, w zakładce Oficjalne Ceny Winiet i wynoszą:
      - pojazd osobowy na 1 dzień - 2,50 EUR
      - pojazd osobowy na 10 dni - 3,30 EUR
      - pojazd osobowy na 30 dni - 5,30 EUR
      - pojazd osobowy na 12 miesięcy - 28,00 EUR
      - pojazd dostawczy do 3,5t na 1 dzień - 8,60 EUR
      - pojazd dostawczy do 3,5t na 10 dni - 11,50 EUR
      - pojazd dostawczy do 3,5t na 30 dni - 18,20 EUR
      - pojazd dostawczy do 3,5t na 12 miesięcy - 96,00 EUR

    4. dla Bułgarii — na stronie Serwisu, w zakładce Oficjalne Ceny Winiet i wynoszą:
      - pojazd <= 3,5t na 7 dni - 13,00 BGN
      - pojazd <= 3,5t na 1 miesiąc - 27,00 BGN
      - pojazd <= 3,5t na 3 miesiące - 48,00 BGN
      - pojazd <= 3,5t na 365 dni - 87,00 BGN
      - przyczepa (łączna masa całkowita pojazdu i przyczepy) > 3,5t na 7 dni - 13,00 BGN
      - przyczepa (łączna masa całkowita pojazdu i przyczepy) > 3,5t 1 miesiąc - 27,00 BGN
      - przyczepa (łączna masa całkowita pojazdu i przyczepy) > 3,5t na 3 miesiące - 48,00 BGN
      - przyczepa (łączna masa całkowita pojazdu i przyczepy) > 3,5t na 365 dni - 87,00 BGN

    5. dla Słowenii — na stronie Serwisu, w zakładce Oficjalne Ceny Winiet i wynoszą:
      - kat. 1 na 7 dni - 8,00 EUR
      - kat. 1 na 6 miesięcy - 32,00 EUR
      - kat. 1 na 365 dni - 58,70 EUR
      - kat. 2A na 7 dni - 16,00 EUR
      - kat. 2A na 1 miesiąc - 32,00 EUR
      - kat. 2A na 1 rok - 117,50 EUR
      - kat. 2B na 7 dni - 32,00 EUR
      - kat. 2B na 1 miesiąc - 64,10 EUR
      - kat. 2B na 1 rok - 235,00 EUR

    6. dla Szwajcarii - na stronie Serwisu, w zakładce Oficjalne Ceny Winiet i wynoszą:
      - pojazd do 3,5t na 1 rok (ważna od momentu zakupu do dnia 31.01.2025) - 40 CHF.

  8. Ceny winiet i płatnych odcinków drogowych dla Austrii prezentowane są w niniejszym Regulaminie oraz, w zakładce Oficjalne Ceny Winiet i wynoszą:
    - pojazd osobowy na 1 dzień - 44,00 PLN;
    - pojazd osobowy na 10 dni - 58,50 PLN;
    - motocykl na 1 dzień - 17,50 PLN;
    - motocykl na 10 dni - 23,50 PLN.

    Odcinki drogowe dodatkowo płatne (realizowane przez usługodawcę) – konieczność zakupu dodatkowego biletu:
    - A13 - Brenner (jeden przejazd) - 52,00 PLN;

    Odcinki drogowe dodatkowo płatne (nie realizowane przez usługodawcę) – konieczność zakupu dodatkowego biletu u innego usługodawcy lub w punktach poboru opłat zlokalizowanych przed odcinkiem dodatkowo płatnym:
    - A10 - Tauern;
    - S16 - Alberg;
    - A11 - Karawanken;
    - A9 - Bosruck;
    - A9 - Gleinalm.

§7
Warunki i oferty promocyjne

  1. Usługodawca oraz jego Partnerzy mogą udostępniać i oferować Klientom Serwisu promocje i zniżki na usługi podstawowe oraz usługi dodatkowe oferowane przez Serwis i jego Partnerów wówczas, gdy wyrazili oni zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych.

  2. Warunki promocji i zniżek oferowanych przez Usługodawcę określone zostały w §8 niniejszego Regulaminu.

  3. Warunki promocji i zniżek oferowanych przez Partnerów są dostępne na ich stronach internetowych lub przy zakupie dodatkowych usług realizowanych przez Serwis we współpracy z Partnerami.

  4. Czas trwania promocji lub zniżki jest ograniczony w czasie i podany w Regulaminie lub informacji dotyczącej konkretnej oferty. Po upływie wskazanego czasu obowiązywania promocja lub zniżka traci ważność.

  5. O ile nie wskazano inaczej, promocji i zniżek nie można łączyć z innymi ofertami specjalnymi. Szczegółowe zasady dotyczące promocji i zniżek określane są w odpowiednich regulaminach lub w niniejszym Regulaminie.

  6. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany oferty promocyjnej w dowolnym momencie, w tym modyfikacji warunków, przedłużania lub skracania czasu trwania oraz wycofania promocji. Wszelkie zmiany będą ogłaszane poprzez publikację nowego Regulaminu na stronie internetowej Usługodawcy oraz w drodze wysyłki wiadomości e-mail.

  7. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za promocje i zniżki oferowane przez Partnerów. Wszelkie pytania i reklamacje dotyczące ofert Partnerów powinny być kierowane bezpośrednio do nich.

  8. Skorzystanie przez Klienta z danej promocji lub zniżki jest równoznaczne z oświadczeniem Klienta o zapoznaniu się z Regulaminem, zasadami obowiązujących promocji i ich akceptacją.

§8
Szczegółowe zasady ofert promocyjnych

  1. U Usługodawcy obowiązuje oferta promocyjna "Flotomat”.

  2. Szczegółowe warunki korzystania z promocji “Flotomat” są następujące:

  3. Organizatorem promocji jest Usługodawca.

  4. Promocja obowiązuje na terenie Polski w okresie od dnia 01.01.2024 na czas nieokreślony, chyba że Usługodawca zdecyduje o jej wcześniejszym odwołaniu, o czym poinformuje w drodze zmiany niniejszego Regulaminu oraz w drodze wysyłki wiadomości e-mail i podlega prawu polskiemu.

  5. W promocji mogą brać udział wyłącznie firmy, zwane dalej „Uczestnikami”, które spełnią warunki określone w niniejszym Regulaminie.

  6. Aby wziąć udział w promocji, Uczestnik:

    1. musi być Przedsiębiorcą tj. osobą fizyczną, osobą prawną lub jednostką organizacyjną niebędąca osobą, posiadającą zdolność prawną i wykonująca działalność gospodarczą, legitymującą się odpowiednim wpisem aktywnej działalności gospodarczej w Centralnym Rejestrze i Informacji o Działalności Gospodarczej lub Krajowym Rejestrze Sądowym;

    2. zobowiązany jest do dokonania rejestracji Firmy na stronie https://app.flotomat.pl/firma/nowa i utworzenia konta firmowego;

    3. zobowiązany jest do zweryfikowania podanych przy rejestracji Firmy w systemie danych za pomocą jednego z trzech, wskazanych na stronie WWW Usługodawcy sposobów;

    4. po pozytywnym zakończeniu procesu weryfikacji i rejestracji Firmy w systemie Usługodawcy, składania zamówień przez udostępniony Panel Klienta systemu Flotomat.

  7. Składając zamówienia poprzez Panel Klienta systemu Flotomat, Uczestnik promocji otrzyma rabat w wysokości 2%, który naliczany jest od łącznej wartości każdego zamówienia złożonego za pośrednictwem systemu. Rabat dotyczy całkowitej kwoty zamówienia.

  8. Rabat będzie automatycznie naliczany przy każdym zamówieniu złożonym przez zarejestrowane i aktywne konto firmowe Uczestnika w systemie.

  9. Przyznanie rabatu uzależnione jest od uregulowania ostatecznej sumy zamówienia przez Uczestnika.

  10. Rabat jest wyłącznie sposobem obniżenia ceny, nie podlega on wymianie, wypłacie w gotówce lub potrąceniu.

  11. Prawo do skorzystania z promocji jest nieprzechodnie, zatem wyłączona jest możliwość jego dysponowania, w tym przeniesienia na inny podmiot przez uczestnika promocji.

  12. Rabat 2% dotyczy wyłącznie wartości zamówień złożonych przez system Flotomat i nie może być łączony z innymi promocjami, rabatami i ofertami specjalnymi.

  13. Promocja nie dotyczy zamówień złożonych przed datą rozpoczęcia promocji oraz po jej zakończeniu.

  14. Wszelkie reklamacje dotyczące przebiegu promocji należy zgłaszać pisemnie na adres siedziby Firmy Usługodawcy lub mailowo na adres kontakt@flotomat.pl.

  15. Reklamacje będą rozpatrywane w terminie 14 dni od daty ich otrzymania.

  16. Administratorem danych osobowych jest Usługodawca.

  17. Dane przetwarzane są w zakresie niezbędnym do realizacji celu promocji oraz zgodnie z zasadami promocji wskazanymi w niniejszym Regulaminie.

  18. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do skorzystania z promocji i jej realizacji przez Usługodawcę.

  19. Usługodawca oświadcza, że przetwarza dane osobowe zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności z polskimi przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych i Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r., w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako: „RODO”).

  20. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu w trakcie trwania promocji.

  21. Zmiany będą ogłaszane w drodze ich publikacji na stronie internetowej https://app.flotomat.pl/ i wysyłki wiadomości e-mail i wchodzą w życie z dniem ich publikacji.

  22. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego.

  23. Udział w promocji jest równoznaczny z akceptacją niniejszego Regulaminu.

§ 9
Terminy i sposoby płatności

  1. Serwis udostępnia formy płatności za zamówienie każdorazowo określone w Serwisie. Serwis udostępnia w szczególności następujące formy płatności:

    1. Karty płatnicze:

      • Visa,
      • Visa Electron,
      • Mastercard,
      • MasterCard Electronic,
      • Maestro,
    2. Blik,

    3. Szybkie przelewy.

  2. Podmiotami świadczącym obsługę płatności online jest PayU S.A. oraz Autopay S.A.

    Płatności Autopay

  3. W przypadku konieczności dokonania zwrotu środków za transakcję zrealizowaną przez Klienta Usługodawca zrealizuje zwrot na rachunek bankowy, z którego została dokonana oryginalna płatność.

  4. Zwrot środków zostanie dokonany przez Usługodawcę w terminie do 3 dni roboczych, licząc od dnia następującego po anulowaniu transakcji.

  5. W przypadku anulacji transakcji w trakcie składania zamówienia, zwrot środków następuje automatycznie w tym samym momencie. Kwota zostaje zwrócona na konto Klienta zgodnie z procedurami obowiązującymi w banku Klienta oraz u operatorów płatności. Czas zaksięgowania zwrotu zależy od warunków ustalonych przez bank Klienta oraz operatora płatności.

  6. W przypadku zauważenia jakichkolwiek błędów związanych z realizacją transakcji Klient ma prawo do zgłoszenia reklamacji. Reklamacja powinna zostać złożona w formie pisemnej lub elektronicznej, a Usługodawca zobowiązuje się do jej rozpatrzenia w terminie do 14 dni roboczych od daty jej otrzymania.

  7. Zwroty środków realizowane są zgodnie z obowiązującymi procedurami bankowymi oraz procedurami operatora płatności, dlatego czas zaksięgowania zwrotu na koncie Klienta może różnić się w zależności od regulacji obowiązujących w banku Klienta oraz u operatora płatności.

§ 10

Usługi dodatkowe i współpraca z Partnerami

  1. Usługodawca zastrzega sobie prawo do oferowania Klientom usług dodatkowych bezpośrednio oraz za pośrednictwem Partnerów.

  2. Zakres oferowanych usług dodatkowych może obejmować produkty i usługi mające na celu zwiększenie atrakcyjności oferowanych przez Usługodawcę podstawowych usług.

  3. Korzystanie z usług dodatkowych może wiązać się z koniecznością poniesienia przez Klienta opłat dodatkowych, o których Klient zostanie poinformowanych stosownie przed dokonaniem zakupu. W zależności od rodzaju zamawianej usługi informacja o cenie i warunkach zakupu usług dodatkowych udostępniana będą Klientowi:

    1. w niniejszym Regulaminie lub bezpośrednio na stronie https://app.flotomat.pl/ - w przypadku usług dodatkowych świadczonych przez Usługodawcę;

    2. na stronie Partnera — w przypadku usług dodatkowych świadczonych przez Partnera Usługodawcy.

  4. Złożenie zamówienia przez Klienta równoznaczne jest z akceptacją warunków i ceny wybranych przez niego usług dodatkowych.

  5. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za usługi świadczone przez Partnerów. Wszelkie reklamacje dotyczące usług dodatkowych nieświadczonych bezpośrednio przez Usługodawcę winny być składane bezpośrednio do dostawcy danej usługi.

  6. Usługodawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian i modyfikacji w ofercie usług dodatkowych lub ich wycofywania, w dowolnym momencie, bez konieczności powiadamiania o tym Klienta. Brak zaprzestania korzystania z usług dodatkowych oferowanych przez Usługodawcę i/lub jego Partnerów jest równoznaczne z akceptacją przez Klienta wprowadzanych przez Usługodawcę zmian.

§ 11

Prawo odstąpienia od umowy

  1. Uprawnienia określone w niniejszym paragrafie przysługują wyłącznie Klientowi będącemu Konsumentem, a za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

  2. W terminie 14-stu dni od dnia zawarcia umowy Konsument może od niej odstąpić bez podawania przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14-stu dni od dnia zawarcia umowy.

  3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia Klient musi poinformować Usługodawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia. Oświadczenie w przedmiocie odstąpienia należy przesłać na adres e-mail kontakt@flotomat.pl. Oświadczenie o odstąpieniu można złożyć na formularzu stanowiącym Załącznik nr 1 do Regulaminu, ale nie jest to obowiązkowe.

  4. Aby zachować termin na odstąpienie od umowy, wystarczy wysłać informacje dotyczącą wykonania przysługującego prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy na wskazany powyżej adres e-mail.

  5. W razie odstąpienia, cena zapłacona za Usługę zostanie Klientowi zwrócona niezwłocznie i nie później, niż w terminie 14-stu dni od daty, w której Usługodawca został poinformowany o decyzji Klienta o odstąpieniu. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Strony wyraźnie uzgodnią inną metodę dokonania zwrotu płatności. W żadnym razie Klient nie poniesie dodatkowych opłat związanych z tym zwrotem.

  6. WYŁĄCZENIE PRAWA DO ODSTĄPIENIA. Klient przyjmuje do wiadomości, iż Usługa świadczona na podstawie niniejszego regulaminu polega na dostarczeniu treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, a Usługodawca rozpocznie świadczenie dopiero za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta. Klient przyjmuje do wiadomości, przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci on prawo odstąpienia od umowy. Przedsiębiorca przekaże Konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumentów z chwilą wykonania umowy.

§ 12

Odpowiedzialność Usługodawcy wobec Konsumenta mającego miejsce zamieszkania
na terenie Unii Europejskiej za niezgodność towarów i usług z umową

  1. Niniejszy paragraf określa zasady odpowiedzialności wyłącznie wobec Konsumenta za niezgodność towarów i usług z umową.

  2. Usługodawca zobowiązany jest do świadczenia usług i towarów cyfrowych zgodnych z umową. Usługodawca ma prawny obowiązek świadczenia usług bez wad.

  3. Zasady dotyczące odpowiedzialności Usługodawcy wobec Konsumenta z tytułu umów o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej reguluje Rozdział 5b ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

  4. W zakresie reklamacji Konsument może realizować uprawnienia przyznane mu przez przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, m.in. za brak zgodności towaru z umową sprzedaży.

  5. Treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są zgodne z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności ich:

    1. opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność, funkcjonalność, kompatybilność, interoperacyjność oraz dostępność wsparcia technicznego i aktualizacji,

    2. przydatność do szczególnego celu, do którego są potrzebne konsumentowi, o którym Konsument powiadomił Usługodawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Usługodawca zaakceptował.

  6. Ponadto treść cyfrowa lub usługa cyfrowa, aby mogły zostać uznane za zgodne z umową, muszą:

    1. nadawać się do celów, w których zazwyczaj korzysta się z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk,

    2. występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym funkcjonalność, kompatybilność, dostępność, ciągłość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla treści cyfrowej lub usługi cyfrowej tego rodzaju i których Konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter treści cyfrowej lub usługi cyfrowej oraz treści w reklamie lub na etykiecie,

    3. być dostarczane z akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać

    4. być zgodne z wersją próbną lub zapowiedzią, które zostały udostępnione Konsumentowi przez Usługodawcę przed zawarciem umowy.

  7. Usługodawca ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z umową miały być dostarczane.

  8. Usługodawca ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta za brak zgodności towaru cyfrowego lub usługi cyfrowej z umową istniejący w chwili dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili. Przed upływem powyższego terminu Konsument może powiadomić Usługodawcę o stwierdzeniu wady, wysyłając stosowną wiadomość za pośrednictwem jednego z kanałów komunikacji, o których mowa w §1 ust. 5.

  9. Konsument nie jest związany powyższymi sposobami składania reklamacji. Może on złożyć zgłoszenie reklamacyjne w dowolny sposób.

  10. Usługodawca potwierdza wpływ reklamacji.

  11. W przypadku nieuwzględnienia reklamacji Usługodawca informuje o tym fakcie wraz z opinią co do niezasadności reklamacji.

  12. Jeżeli Usługodawca nie ustosunkuje się do reklamacji Konsumenta w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia dostarczenia reklamacji, przyjmuje się, że uznał reklamację Konsumenta i jego żądanie.

  13. Konsument ma obowiązek współpracować z Usługodawcą, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych (w tym przykładowo przy zastosowaniu komunikacji e-mailowej, telefonicznej, poprzez przesłanie wymaganych printscreenów), w celu ustalenia, czy brak zgodności treści lub usługi cyfrowej z umową wynika z cech środowiska cyfrowego Konsumenta.

  14. Konsument jest uprawniony do zgłoszenia uwag dotyczących wszelkich nieprawidłowości działania Serwisu w przeciągu 14 dni od wystąpienia nieprawidłowości. Uwagi takie powinny zostać złożone drogą wiadomości e-mail, wysłanej na adres kontakt@flotomat.pl Opis zaistniałej nieprawidłowości powinien umożliwiać Usługodawcy identyfikację problemu i jego naprawę.

  15. Wszystkie ewentualne błędy w funkcjonowaniu Serwisu, uwagi i informacje o działaniu Serwisu, a także naruszenia Regulaminu należy zgłaszać Usługodawcy drogą elektroniczną.

§ 13

Odpowiedzialność Usługodawcy wobec podmiotów innych niż określone w §12

  1. Niniejszy paragraf określa zasady odpowiedzialności wobec Klientów niebędących Konsumentami.

  2. Klient jest uprawniony do zgłoszenia uwag dotyczących wszelkich nieprawidłowości działania Serwisu w przeciągu 14 dni od wystąpienia nieprawidłowości. Uwagi takie powinny zostać złożone drogą wiadomości e-mail wysłanej na adres kontakt@flotomat.pl. Opis zaistniałej nieprawidłowości powinien umożliwiać Usługodawcy identyfikację problemu i jego naprawę.

  3. Wszystkie ewentualne błędy w funkcjonowaniu Serwisu, uwagi i informacje o działaniu Serwisu, a także naruszenia Regulaminu należy zgłaszać Usługodawcy drogą elektroniczną.

§ 14

Ochrona danych osobowych

  1. Dane Klientów będą wykorzystane wyłącznie w celu, w jakim zostały udostępnione i Usługodawca zobowiązuje się nie ujawniać ich osobom trzecim, o ile przepisy powszechnie obowiązujące nie stanowią inaczej.

  2. Szczegółowe regulacje dotyczące ochrony danych osobowych znajdują się w dokumencie Polityka Prywatności, dostępnym na Stronie Internetowej.

§ 15

Zmiany Regulaminu

  1. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w każdym czasie, z istotnych powodów, w szczególności ze względu na zmiany w przepisach obowiązującego prawa lub techniczne i organizacyjne zmiany w sposobie realizacji Usług, a także w przypadku zmiany prawnej organizacji działalności Usługodawcy.

  2. O zmianach oraz ich treści Usługodawca poinformuje Klientów w drodze publikacji nowego regulaminu stronie internetowej https://app.flotomat.pl/ oraz przesłania wiadomości email. Brak zaprzestania korzystania z usług oferowanych przez Usługodawcę równoznaczne jest z akceptacją przez Klienta wprowadzanych przez Usługodawcę zmian w Regulaminie.

  3. Wszelkie zmiany Regulaminu nie mają wpływu na zawarte uprzednio umowy.

§ 16

Aktualizacje

  1. Usługodawca zastrzega sobie prawo do przeprowadzania aktualizacji systemowych mających na celu poprawę wydajności, bezpieczeństwa oraz funkcjonalności oferowanych usług.

  2. Aktualizacje mogą być przeprowadzane bez wcześniejszego powiadamiania Klienta, jednakże w miarę możliwości Usługodawca będzie informował Klienta o planowanych przerwach technicznych, wyświetlając stosowne komunikaty na stronie https://app.flotomat.pl/.

  3. W trakcie przeprowadzania aktualizacji systemowych dostępność niektórych funkcji lub usług może być ograniczona. Usługodawca dokłada wszelkich starań, aby zminimalizować czas trwania przerw technicznych i ich wpływ na działania Klientów w Serwisie. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty czy szkody powstałe w wyniku planowanych lub nieplanowanych aktualizacji systemowych.

  4. Po zakończeniu aktualizacji Klienci mogą być zobowiązani do wykonania określonych czynności, takich jak ponowne uruchomienie urządzeń lub przeglądarki internetowej, w celu zapewnienia pełnej kompatybilności z nowymi wersjami systemu.

  5. Jeżeli Klient nie zastosuje się do zaleceń Usługodawcy, określonych w pkt 4 niniejszego paragrafu, Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Usługi z umową wynikający wyłącznie z braku aktualizacji.

§ 17

Postanowienia końcowe

  1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie znajdują przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny, i ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Prawem właściwym dla umów zawieranych z Konsumentami jest prawo polskie, chyba, że prawo właściwe dla miejsca zamieszkania Konsumenta reguluje jego uprawnienia w sposób korzystniejszy dla Konsumenta. Prawem właściwym dla umów zawieranych z Klientami niebędącymi Konsumentami jest prawo polskie.

  2. Sądem właściwym dla rozstrzygania sporów z Klientem niebędącym Konsumentem jest sąd właściwy dla siedziby Usługodawcy.

  3. Regulamin obowiązuje od dnia 22 grudnia 2024 roku.


Załącznik 1

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

- Adresat: ……….

- Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy dotyczącej następujących usług ……………………………

- Powód odstąpienia od umowy (opcjonalne) ………………….

- Data zawarcia umowy……………….

- Imię i nazwisko konsumenta (-ów)………………………………………………

- Adres konsumenta (-ów)……………………………………………………

- Podpis konsumenta (-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

- Data